مدیر عامل بانک ملت در بازدید از سایپا:

نوآوری و تولید محصولات جدید در شرایط تحریم کار بزرگ و ارزشمندی است

مدیر عامل بانک ملت در راس هیاتی از مدیران ارشد این بانک، از شرکت خودروسازی سایپا بازدید و با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره این شرکت دیدار و گفت و گو کرد.

نوآوری و تولید محصولات جدید در شرایط تحریم کار بزرگ و ارزشمندی است

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت پس از بازدید از واحد تحقیقات و نوآوری و خط تولید شرکت خودرو سازی سایپا، در دیدار با سید جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا و دیگر مدیران ارشد این شرکت، با ابراز خرسندی از نوآوری های شرکت خودرو سازی سایپا اظهار داشت: طراحی و تولید محصولات جدید و داشتن نوآوری در شرکت های صنعتی را می توان یکی از وظایف ذاتی این واحدها دانست اما اینکه در شرایط بسیار سخت تحریم، یک واحد صنعتی بتواند به نوآوری و تحول محصولات خود دست بزند، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که نشان دهنده توان و تخصص بالای نیروهای متعهد داخلی است.
مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه تنوع و تحول کنونی در محصولات شرکت سایپا نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده، تصریح کرد: اگر محصولات جدیدی که به دست متخصصان شرکت سایپا طراحی شده وارد بازار شود، بدون شک تحول بزرگی را در گروه خودرو سازی سایپا به وجود خواهد آورد و با استراتژی جدیدی که مدیران این شرکت دارند باید گفت در آینده خودروهای سایپا می توانند علاوه بر تامین نیازهای بازار خودروهای ارزان قیمت، سهم درصد بزرگی از فروش بازار خودروهای گران تر را نیز به خود اختصاص داده و این شرکت را به خودرو ساز اول کشور در بسیاری از زمینه ها تبدیل کنند.
دکتر بیگدلی ادامه داد: بانک ملت به عنوان یکی از بزرگترین بانک های تجاری کشور، هرگز مشکل نقدینگی نداشته، اضافه برداشتی از بانک مرکزی انجام نداده، چندین سال است که زیان انباشته خود را صفر کرده و از ناترازی در صورت های مالی به طور کامل خارج شده است بنابراین امروز می تواند با تمام قدرت و نقدینگی که در اختیار دارد در کنار واحدهای تولیدی کشور بایستد و در سال جهش تولید به رونق تولید و اشتغال کمک کند.
وی با بیان این نکته که رابطه بانک ملت و شرکت سایپا همیشه یک رابطه سازنده و دو طرفه بوده، اضافه کرد: در سال های گذشته که شرکت سایپا در شرایط سختی قرار داشت بانک ملت در کنار این شرکت بود و هم اکنون نیز که به یاری خداوند این شرکت توانسته شرایط بهتری داشته باشد همچنان بانک ملت پشتیبان و شریک تجاری این خوردرو ساز بزرگ کشور خواهد بود.
دکتر بیگدلی، خطاب به مدیران شرکت خودرو سازی سایپا گفت: چنان چه شرکت های زیر مجموعه گروه سایپا و یا شرکت های بخش خصوصی که قصد دارند قطعه ای را تولید کنند و نیاز داخلی کشور را تامین و صنعت خودروسازی را از واردات و خروج بی مورد ارز از کشور بی نیاز کنند، بانک ملت حاضر است با انعقاد تفاهم نامه ای سه جانبه بین بانک، شرکت سایپا و این سرمایه گذاران به خودکفایی هر چه بیشتر در صنعت خودروسازی کمک کند.
بهمن اسکندری نایب رییس هیات مدیره بانک ملت هم در این جلسه با اشاره به سوابق شرکت سایپا، اظهار داشت: تحول و نوآوری که هم اکنون در این خودرو ساز بزرگ کشور دیده می شود قابل مقایسه با سال های گذشته نیست و این موضوع مربوط به استراتژی متهورانه و دقیق تیم مدیریتی جدید این شرکت است که جای تبریک داشته و بانک ملت نیز با توجه به عملکرد خوب بخش مالی شرکت سایپا بیش از گذشته تمایل به همکاری و تعامل با این شرکت دارد.
اسکندری، بخش تحقیقات و نوآوری شرکت سایپا را مغز متفکر این خودرو ساز بزرگ کشور دانست و اضافه کرد: طرح های جدید این بخش توانسته است شرکت سایپا را در موقعیت بهتری در بازاریابی و فروش خودروهایی با قیمت متوسط و بالا قرار دهد که این موضوع می تواند در آینده برای شرکت سایپا وجه تمایزی در بین خودرو سازان کشور ایجاد کند.
نایب رییس هیات مدیره بانک ملت در ادامه، ایفای تعهدات شرکت سایپا را در سال های اخیر مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما در بخش اعتباری مشکل خاص و یا حادی با مجموعه شرکت های تحت پوشش گروه سایپا نداشتیم و این موضوع تمایل بانک ملت را به همکاری با این خودرو ساز بزرگ کشور بیش از گذشته خواهد کرد.
در ابتدای جلسه نیز مهندس سلیمانی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با ارائه گزارشی از آمار و عملکرد این شرکت در سال های اخیر، خواستار همکاری بیشتر بین بانک ملت و شرکت سایپا شد و اضافه کرد: امروز ما در شرکت سایپا از نظر تعهدات و معوقات بخش تولید در وضعیت مناسبی نسبت به سال های گذشته قرار داریم و وضعیت بخش مالی شرکت هم اکنون مناسب است.
وی با اشاره به این که شرکت سایپا در سال گذشته خودرو ساز اول کشور بوده، گفت: سهم از بازار شرکت سایپا در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد بوده و این موضوع در طول تاریخ فعالیت این شرکت بی سابقه است.
مدیر عامل سایپا اضافه کرد: در سال جاری نیز شرکت تصمیم گرفت تا خودرو پراید را از مدار تولید این شرکت خارج کند که این موضوع باعث نگرانی های زیادی در جهت از دست دادن سهم از بازار شد که خوشبختانه تیم طراحی و تولید سایپا توانست با جایگزینی سریع و مناسب محصولات جدید و با کیفیت، این نگرانی را برطرف کند.
در ادامه این نشست، دیگر مدیران شرکت سایپا به بیان خواسته های خود از بانک ملت پرداختند و تصمیماتی در جهت برگزاری جلسات بیشتر بین مدیران ارشد دو مجموعه گرفته شد.
بر اساس این گزارش بهمن اسکندری نایب رییس هیات مدیره، محمود اخلاقی و سید ابوطالب دیبایی معاونان مدیرعامل، محسن مقدسی و علی اکبر صابریان مدیران امور و سید حمید حسینی مدیر شعب منطقه ۳ تهران، مدیرعامل بانک ملت را در این بازدید و نشست همراهی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها