میزان افزایش حقوق بازنشستگان +مبلغ

علی ربیعی سخنگوی دولت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان،۳۲۷ درصد افزایش داشته است.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان +مبلغ

به گزارش مستقل آنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت در راستای اطلاع‌رسانی مسئولانه و رعایت پروتکل های بهداشتی، به سوالات خبرنگاران به صورت مکتوب پاسخ داد.

علی ربیعی در این نشست ابتدا در مقدمه ای عنوان کرد:این فرصت را غنیمت شمرده و ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم از بازنشستگان را گرامی می‌دارم. خانواده اولین و مهمترین نهاد اجتماعی انسان‌هاست و بسیاری از سازگاری‌ها و ناسازگاری‌های جامعه مربوط به همین نهاد مقدس است. دولت تدبیر و امید در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه اقدامات موثری چون حمایت از ازدواج جوانان از طریق افزایش تسهیلات ازدواج و حمایت از خانواده‌ها در راستای فرزند آوری سالم، انجام داده است.
 
از سوی دیگر این روز به نام بازنشستگان عزیز کشور هم بود. میزان انسانی بودن و اخلاقی بودن یک جامعه به میزان احترام و توجه به سالمندان آن جامعه است. سنگ بنای امروز کشور بر روی دوش بازنشستگان به خصوص آنهایی است که در کارخانه‌ها آجر به آجر، ساختمان توسعه کشور را بنا نهاده و رنج جان و جان رنج را زیسته‌اند. آنها در برخی از مشاغل و محیط‌های شغلی سخت، کاهش عمر تدریجی خود را دیده‌اند و مهمترین هدف این دولت تجربه بازنشستگی سالم برای این عزیزان بوده است. نباید اجازه دهیم بازنشستگی قرین با ناتوانی شود. یکی از مهمترین اقدامات دولت ایجاد زیرساخت‌های درمانی و تحت پوشش بیمه قرار دادن بیماری‌های شایع دوران بازنشستگی بوده است.
 
 
 
سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر گام‌های بسیار مثبتی برای بهبود وضعیت بازنشستگان و مستمری بگیران انجام داده است. پیگیری و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران یکی از مهمترین مطالبات ۱۴ ساله این قشر بوده که با همت دولت و تعامل کانون‌ها و تشکل‌های بازنشستگی محقق شده است.
 
افزایش حقوق درخصوص بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۲۷درصد افزایش و درخصوص بازنشستگان لشکری از متوسط دریافتی یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده و۲۸۱ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم. می‌دانیم که حتی این افزایش‌ها مستمری ها کافی نیست ولی اگر نبود شرایط تحریمی و تنگناهایی که ناشی از جنگ اقتصادی این روزهاست حتما گشایش‌های بهتری صورت می‌گرفت. 
 
افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات ضروری قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران، عرضه درصدی از سهام شرکت‌های تابعه به بازنشستگان، ایجاد خانه‌های امید و طرح های رفاهی از دیگر اقدامات دولت بوده است.
 
همچنین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر ۱۱۳ هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد که بسته نقدی حمایتی ۳۰۰ هزار تومانی به زودی به این عزیزان پرداخت خواهد شد.

منبع :کارگر آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها