قیمت سکه و طلا سه شنبه ۲۸ مرداد

آخرین قیمت طلا پیش از شروع بازار امروز ۲۸ مرداد ۹۹ چقدر بوده و چه سیگنال‌هایی برای بازار امروز قابل مشاهده است؟

قیمت سکه و طلا سه شنبه ۲۸ مرداد

به گزارش مستقل آنلاین، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۲۷ مرداد با ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۶۸ هزار تومان رسید.

اما در بازار سکه اوضاع چطور بود؟

دنیای اقتصاد در این مورد روایت کرده است: بازار سکه در معاملات روز دوشنبه بار دیگر روند صعودی به خود گرفت. بهای هر سکه طرح جدید با رشدی زیاد قیمت مواجه شد. در جریان داد و ستدهای روز گذشته با ۴۵۰ هزارتومان رشد در ارتفاع ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قرار گرفت. افزایش قیمت سکه در شرایطی رقم خورد که دلار نیز در بازار ارز تهران افزایش داشت.

همچنین قیمت گواهی سکه تحویل یک روزه نیز افزایش یک درصدی را تجربه کرده است. با افزایش قیمت دلار، طلای جهانی نیز روندی افزایشی را تجربه کرد و هر اونس تا ساعت ۱۶ به ۱۹۵۴ دلار رسید. با توجه به نحوه معاملات سکه در بازار تهران به نظر می‌رسد نوسانات سکه بین ۱۰ میلیون تومان تا ۱۱ میلیون تومان ادامه دارد. همچنین نرخ نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز همانند سکه بهار آزادی در مدار صعودی قرار گرفت.

در بازار جهانی وضعیت چطور است؟

نخستین روز معاملاتی هفته در بازارهای جهانی با رشد اندک طلا آغاز شد. بر این اساس طی روز دوشنبه معاملات این فلز گران‌بها در حالی شروع شد که ترس از تضعیف ارزهای قدرتمند در سراسر جهان از افت بیشتر قیمت اونس جهانی در هفته جاری جلوگیری کرد و سبب شد تا بهای کالای مورد بحث تا ساعت ۱۶ به ۱۹۵۴ دلار برسد. آن‌طور که تحلیلگران بازارهای بین‌المللی می‌گویند، مهم‌ترین دلیل این ترس ارائه محرک‌های اقتصادی در مواجهه با تبعات منفی بیماری کرونا است که سبب می‌شود تا پا فشاری بر تداوم انبساط پولی در میان برنامه‌ریزان اقتصادهای مطرح جهان به خصوص فدرال رزرو بیشتر شود.

بر این اساس انتظار می‌رود تا با تداوم رویکرد یادشده ارزش دارایی‌هایی نظیر طلا در مقابل ارزهایی مانند دلار تقویت شود. هر اونس طلا از ابتدای سال جاری میلادی افزایشی ۲۸ درصدی را شاهد بوده است.

منبع :تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها