پیش‌بینی بورس دوشنبه ۲۷ مرداد

در حالی که بازار سهام روز شنبه در ریزش شاخص رکوردشکنی کرده بود و برخی پیش‌بینی‌ها و سیگنال‌ها مثبت بودن بازار امروز را نشان می‌داد اما بازار امروز با ریزش ۸۹ هزار واحدی به پایان رسید.

پیش‌بینی بورس دوشنبه ۲۷ مرداد

به گزارش مستقل آنلاین حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با روند احتمالی بازار سهام فردا (۹۹/۵/۲۷) گفت: به احتمال بسیار زیاد صف‌های فروش جمع می‌شوند و امکان اینکه شاخص بازار فردا مثبت شود وجود دارد اما حتی اگر شاخص منفی باشد سیر نزولی شاخص بسیار ملایم خواهد بود. یکی از دلایل اصلی ریزش شاخص بورس رفتار هیجانی برخی سهامداران در ابطال واحدهای خریداری شده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود.

وی افزور: فردا به احتمالا بسیار زیاد به علت ارزنده بودن سهام نهادهای حقوقی اقدام به خرید سهام می‌کنند، بسیاری از سهم‌ها با قیمت بسیار پایین معامله می‌شوند و این امر نهادهای حقوقی را به خرید بیشتر سهام ترغیب خواهد کرد.

وی در رابطه با اینکه بعد از این شاخص بورس چه میزان رشد خواهد کرد؟ گفت: ما فعلا دیگر شاهد بازار پرشتاب و پربازده اردیبهشت و خرداد نخواهیم بود

اسدی خاطرنشان کرد: به نظر من فردا اگر شاخص حتی منفی باشد هم بیشتر از ۱۰ هزار واحد ریزش نمی‌کند و حتی احتمال مثبت شدن نیز وجود دارد، این موضوع به نوع حمایت نهادهای حقوقی بستگی دارد. حقوقی‌ها ممکن است در ساعات اولیه بازار فردا سهام منفی را خریداری و  بعد بازار را مثبت کنند که در این صورت سهامداران خرد سودی نمی‌کنند و حتی بسیاری از آنها متضرر می‌شوند.

وی تصریح کرد: اما اگر حقوقی‌ها اپتدای بازار ورود کنند این نشان دهنده حمایتی بودن بازار است که در این صورت احتمالا سهامداران حقیقی نیز از صف‌های فروش کنار می‌روند و شاید به صف خرید ملحق شوند. این دو رویکرد نشان دهنده این است که حمایت از بازار یا از سوی دولت است یا بازار سهام از خودش حمایت می‌کند، اگر ابتدای ساعات معاملات، بازار مثبت باشد یعنی دولت در حال حمایت است و سهیم بودن سهامداران در بازار مثبت به نفع دولت است و اگر اینگونه نباشد و ساعات اولیه بازار منفی باشد و در پایان بازار صف‌های فروش جمع شوند نشانی از حمایت بازار از خودش است.

منبع :تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها