زمان عرضه اولیه زملارد+ قیمت

عرضه اولیه زملارد در حالی سه‌شنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۷ انجام می‌شود که این شرکت در سال مالی ۹۸ توانسته سودی ۶۰ تومانی را به ازای هر سهم محقق سازد.

زمان عرضه اولیه زملارد+ قیمت

به گزارش مستقل آنلاین، شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر روز سه‌شنبه ۴۵ میلیون سهم خود (معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت) را به صورت عرضه اولیه روانه بورس خواهد کرد. که از این میان ۳۹ میلیون سهم قابل عرضه به عموم است.

معرفی شرکت

شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر در خرداد ۱۳۹۲در اداره ثبت شرکت‌های استان البرز به ثبت رسید. این شرکت که در حال حاضر جزء واحدهای فرعی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین و واحد و تجاری و نهایی گروه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است در حال حاضر در استان البرز مشغول فعالیت است.

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین، تقریبا تمامی سهام زملارد را در اختیار دارد و شرکت کشت و دامداری فکا (زفکا) و شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) نیز دو سهامدار کوچک این شرکت هستند. شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین همچنین سهامدار عمده نمادهای زفکا (۷۷٫۴۴ درصد)، زگلدشت (۸۸٫۳۵ درصد) ، لپارس (۹۷٫۰ درصد) و حدود ۱۰ شرکت غیر بورسی دیگر است.

زملارد که در حال حاضر ۱۲۴ نفر نیروی کار دارد در سال ۱۳۹۶ با افزایش سرمایه ۱۰۵۳ درصدی کل سرمایه خود را به ۳۰۰ میلیارد ریال رساند.  شرکت کشاورزی و دامپروری ملاردشیر با تولید روزانه ۸۲٫۵ تن و سالانه حدود ۳۰ هزارتن شیر خام و میانگین تولید ۳۸٫۲ کیلوگرم شیر به ازای هر راس گاو، یکی از پرراندمان‌ترین شرکت‌های دامپروری ایران است.

 


عملکرد مالی

شرکت دامپروری ملارد در سال ۹۸ بیش از ۳۰ میلیون کیلوگرم شیر تولید کرده که در مقایسه با سال مالی ۹۷ رشدی ۱۰ درصدی داشته است. درآمدهای عملیاتی منتهی به سال مالی ۹۸ بیش از ۸۳۹ میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به سال مالی ۹۷ رشدی ۵۱ درصدی داشته است. همچنین سود خالص این شرکت نیز در مقایسه با سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد داشته و به حدود ۱۸۱ میلیارد تومان رسید که معادل ۶۰ تومان به ازای هر سهم بوده است. این شرکت از این میزان ۹۳ درصد معادل ۵۶ تومان به ازای هر سهم را میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.


همچنین بررسی عملکرد ماهانه زملارد در سال ۹۹ نشان می‌دهد میزان تولیدات این شرکت روندی نزولی داشته است و از ۸۸ میلیارد ریال در فروردین ماه به ۶۰ میلیارد ریال تیرماه کاهش داشته است.

در عرضه اولیه «زملارد» هر نفر می‌تواند حداکثر ۲۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ تومانی سفارش دهد که معادل ۴۲ هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که با توجه به مشارکت بالای ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری در عرضه اولیه قبلی، پیش‌بینی می‌شود که به هر نفر حداکثر ۷ سهم تعلق گیرد که معادل ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

منبع :تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها