بهترین روش فروش سهام عدالت

فروش سهام عدالت تا سقف ۶۰ درصد از فردا آغاز می‌شود اما برخی از سهامداران تجربه فروش ۳۰ درصد اول را دارند و براساس آن به یکدیگر توصیه می‌کنند که از چه راهی برای فروش سهام عدالت اقدام کنند؟

بهترین روش فروش سهام عدالت

به گزارش مستقل آنلاین، فروش سهام عدالت تا سقف ۶۰ درصد از فردا آغاز می‌شود اما برخی از سهامداران تجربه فروش ۳۰ درصد اول را دارند و براساس آن به یکدیگر توصیه می‌کنند که از چه راهی برای فروش سهام عدالت اقدام کنند.

سهامداران سهام عدالت برای فروش و نقد کردن سهام عدالت خود دو روش قانونی پیش‌رو دارند که طریق کارگزاری‌ها یا بانک‌ها انجام می‌شود و همچنین فروش سهام در بازار غیررسمی و به صورت غیرقانونی نیز انجام می‌شود؛ اما در روش‌های قانونی کدام بهتر است؟

برخی از سهامدارانی که در فروش ۳۰ درصد آن به مشکل برخورده‌اند می‌گویند که دیگر سهامداران برای نقد کردن سهام خود از بانک‌ها استفاده نکنند، استدلال این گروه ایت است که بانک‌ها در فرایند فروش و واریز کند عمل می‌کنند.

یکی دیگر از موضوعاتی که سهامداران به آن اشاره می‌کنند موضوع عدم پاسخگویی بانک‌هاست که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز بر لزوم انجام پیگیری از سوی کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی تاکید کرده‌ است.

در این خصوص شرکت سپرده‌گذاری برای ۶۰۰ هزار نفری که درخواست فروش سهام داده‌اند اما سهامشان فروخته نشده است به کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی هشدار داد که حتما برای تک‌به‌تک این افراد توضیح دهند که علت به فروش نرفتن سهامشان چیست؟

براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت سپرده‌گذاری در خصوص عملکرد کارگزاری‌ها در این دو ماه، کارگزاری‌های اقتصاد بیدار، سهم آشنا و ملل عملکرد بهتری نسبت به سایر کارگزاری‌ها دارند و در مقابل کارگزاری‌های آگاه، مفید، بانک ملی، بانک سپه و بانک صادرات بدترین عملکرد را داشته‌اند.

در بین سهامداران برخی نیز از عملکرد بانک‌ها راضی هستند اما در مجموع تاکید سهامداران بر فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری‌ها بیشتر از بانک‌هاست که برخی از اظهارات مخاطبان تجارت‌نیوز را در ادامه می‌خوانید:

 

چرا سهام عدالت را به بانک‌ها نفروشیم؟

«برید تو کارگذاری ها بفروشید خواهشا حداقل یه نفسی میاد ازش .بانک میزی یقه ی کی رو میگیری اخه ؟»

«من کارگزاری مفید فروختم با اینکه خورد خورد میریزه ولی بعد از ۳ روز که درخواست فروش زدم هر روز داره به حسابم واریز میشه، به بانک فروختن اشتباه محضه»

«من یکماه پیش از طریق کارگزاری مفید اقدام کردم برای ۳۰درصد تاالان ۵٫۸۰۰ واریز کردن بحسابم، مطمئن باشید کارگزاری بهتره، لااقل اگرمشکلی پیش بیاد یکی هست یقه شو بگیری،»

«کارگزاری بهتره ….دلیل ..بانک از تاخیر انداختن وجه ما و سود میکنه»

«منم شاکیم ازبانک ملی ۱ریال واریزندادوخوشحال ک فروش نرفته سهام م خداروشکرمیکنم برافروش کارگزاری بهتره»

«اگر راهی داشت انصراف میدادم واگذارش میکردم به کارگزاری بهتر بود زودتر پول میداد»

«فعلا که کارگزاری بهتره اگه اطلاعاتتون مشکل نداره کارمزدش کمتر از بانکه»

«بعدعیدغدیرتاسقف ۶۰ درصد فقط به بانک نفروشیدازطریق کارگزاریها سعدی راحتتره»

«بعد از شصت روز که تو بانک تجارت فروختم رفتم کارگذاری کیان ثبت نام کردم و از اونجا فروختم تقریبا ۲۰ درصدشو دلخواه به بانک نفروشین عزیزان اصلا»

«به بانک نفروشید خیلی کند کارها را انجام میدن بفروشید به کارگزاری سعدی کارشون درسته و سریع انجام میدن»

منبع :تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها