زمان آزادسازی کامل سهام عدالت

افرادی که سهامداری به روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌‌اند از تاریخ ۱۹ مرداد ماه می‌توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد از سهام عدالت خود اقدام کنند در حالی‌که، ۴۰ درصد باقی مانده در دهه فجر آزادسازی خواهد شد.

زمان آزادسازی کامل سهام عدالت

به گزارش مستقل آنلاین، محمدرضا معتمد در این خصوص اظهار داشت: ثبت شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت امروز نزد اداره ثبت، به پایان خواهد رسید و حداکثر تا ۱۴ مرداد ماه، صورت‌های مالی حسابرسی نشده آن‌ها منتشر می‌شود.

عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: به این ترتیب یک روز پس از عید سعید غدیر خم (۱۹ مرداد ماه)، امکان معاملاتی شدن سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وجود عملیاتی خواهد شد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه در مرحله قبل افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اجازه فروش ۳۰ درصد سهام به آنان داده شده بود اما از ۱۹ مرداد به مناسبت عیدغدیر خم افرادی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر این سهام آزادسازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت در شورای عالی بورس در قالب ۲۲ ماده تصریح کرد: در این آیین‌نامه سازوکار و نحوه آزادسازی، افزایش سرمایه، پذیرش شرکت‌ها در بورس و همین‌طور چگونگی معاملاتی شدن و همچنین میزان آزادسازی سهام عدالت در هر مرحله، پیش‌بینی شده است.

منبع :تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها