مبلغ یارانه معیشتی + زمان واریز

یک منبع آگاه زمان واریز یارانه معیشتی ۶۰ میلیون نفر ایرانی را اعلام کرد.

مبلغ  یارانه معیشتی  + زمان واریز

به گزارش مستقل آنلاین : گفتنی است، از سال گذشته که نرخ بنزین با اصلاح قیمت همراه شد و سهمیه‌بندی بنزین به اجرا درآمد دولت برای حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه اقدام به پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون نفر ایرانی کرد.

پرداخت این یارانه که مصوبه هیئت دولت است، بسته به تعداد نفرات خانوارها متفاوت است.

آن طور که در جداول مندرج در بودجه سال 99 قید شده است، رقم پرداختی یارانه نقدی و معیشتی سال 99 با تغییر مواجه نخواهد شد. البته این بین مباحثی نظیر ادغام این دو یارانه و کاهش رقم پرداختی به ۷۲ هزار تومان هم مطرح شد که با مخالفت کمیسیون تلفیق رو به رو شد.

یارانه نقدی و معیشتی سال ۹۹ چقدر خواهد بود؟

رقم بودجه یارانه نقدی در سال 99

مژگان خانلو، سخنگوی بودجه سال ۹۹ ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی را تکذیب کرد و در این خصوص گفت: منابع یارانه نقدی و یارانه معیشتی به صورت جداگانه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال 99 پیش بینی شده و ردیف، زمان‌بندی و عدد این دو یارانه جدا در نظر گرفته شده است

باشگاه خبرنگاران:حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات حذف یارانه موالید در سال 99، اظهار کرد:هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (14) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها را تصویب کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه موالید جدید مشروط به شناسایی وزارت رفاه شده است، افزود:در صورت موجود بودن منابع، کار پرداخت یارانه توسط سازمان هدفمندی یارانه ها صورت می گیرد.

شمس گفت:در بحث یارانه ها همواره تقسیم کار به این صورت بوده که شناسایی مشمولان بر عهده وزارت رفاه باشد و پرداخت توسط سازمان هدفمندی یارانه ها انجام شود، در این موضوع نیز ظرف یک ماه آینده که قانون ما را مکلف کرده موارد شناسایی شده را به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می کنیم و در صورت وجود منابع سازمان هدفمندی پرداخت یارانه ها را انجام می دهد.

وی افزود:برخی تصویب این قانون را مخالف سیاست های کلان جمعیتی می دانند، اما باید به همه هموطنان گفت که هیچ نگرانی در این موضوع وجود ندارد. درست است که دولت به دلیل تحریم های ظالمانه و شرایط کرونایی با محدودیت های مالی جدی روبه رو است، اما وزارت رفاه ظرف یک ماه آینده شناسایی موالید جدید را انجام خواهد داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:در قانون ذکر شده یارانه موالید و اشاره ای نکرده که دهک چندم جامعه باید شناسایی شود و یک ماه بعد از ابلاغ قانون شناسایی ها صورت می گیرد، یعنی 11 خرداد ماه این قانون به وزارت رفاه ابلاغ شد و ما از این تاریخ به بعد موالید را شناسایی و بررسی می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که فرزند چندم خانواده ها مورد شناسایی قرار می گیرد؟ گفت:در قانون فقط ذکر شده موالید و اشاره ای به این موضوع نشده که فرزند چندم باید مورد شناسایی و بررسی قرار گیرد.

شمس افزود:بعد از آن که بررسی ها صورت گرفت و افراد شناسایی شدند، اشخاص معترض می توانند در سامانه yaraneh10.mcls.gov.ir اعتراض خود را وارد کنند، البته باز هم در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها