معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو خبرداد:

مشارکت ایدرو برای تولید چادر مشکی در استان قم

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو در این جلسه با اشاره به اینکه تولید پارچه چادر مشکی با محوریت حمایت از تولید داخل، کاهش واردات و به منظور رشد و توسعه بخش صنعت استان قم است، گفت: یکی از برنامه های وزارت صمت در سال جهش تولید احداث این کارخانه در استان قم است.

مشارکت ایدرو برای تولید چادر مشکی در استان قم

امیر بیات با اشاره به وجود ۲ کارخانه تولیدکننده پارچه های مشکی در کشور، بحث تکنولوژی، تنوع و کیفیت را در این موضوع مهم خواند و گفت:  با توجه به اینکه مصرف کنندگان چادر مشکی، خانم ها هستند باید بتوان با کیفیت بالا به سلایق بانوان جامعه پاسخ گفت و نیازهایشان را پوشش داد.

بیات با تاکید بر آمادگی کامل ایدرو برای احداث این کارخانه در قم گفت: ایدرو در بحث امکان سنجی فنی اقتصادی طرح، تکنولوژی لازم و همچنین همکاری با دانشگاه را به طور موازی در حال پیش برد پروژه است.

وی افزود: مقدمات آغاز عملیات اجرایی این طرح فراهم شده و با تکمیل ضلع بخش خصوصی با همکاری استانداری و سازمان صمت قم اجرای طرح، شتاب عملیاتی تری خواهد یافت.

سرمست، استاندار قم با قدردانی از گام های ایدرو برای احداث کارخانه تولید پارچه مشکی گفت: تولید پارچه مشکی چادر تلفیق صنعت و فرهنگ است و جزو اولویت های استان قم به شمار می رود.

سرمست افزود: قم به لحاظ هویتی نیز این آمادگی را دارد که مرکز تولید پارچه چادر مشکی کشور باشد.

وی ادامه داد: سازمان صنعت و معدن استان پتانسیل های موجود این استان را در زمینه سرمایه گذاری به ایدرو معرفی خواهد کرد و دستگاه های اجرایی استان هر گونه حمایت و پشتیبانی برای تسریع در عملیاتی شدن این پروژه را انجام می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها