پیش بینی هفته آینده بورس

شیفت‌بندی زمان معاملات نمادها و اختلالات پی در پی در روند معاملات همچنان گلایه سهامداران را به همراه داشته است. اما از سوی دیگر تداوم حمایت‌های دولت و عرضه اولیه حداقل یک نماد در هر هفته سهامداران را امیدوار نگه داشته است.

پیش بینی هفته آینده بورس

به گزارش مستقل آنلاین ، معامله برخی نمادهای بازار سهام به ساعت پس از ۱۲ و ۳۰ دقیقه منتقل شده و با این حال همچنان در روند ثبت سفارش برای معاملات سهامداران به شدت مشکل دارند. با وجود این در هفته اخیر ارزش معاملات در بازار سهام به رقم کم‌سابقه ۹۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

همزمان با این دو اتفاق همچنان عرضه اولیه حداقل یک نماد در هر هفته تداوم دارد و در کنار آن، دولت همچنان به صراحت از حمایت از بازار سهام سخن می‌گوید.

علی ربیعی، سخنگوی دولت گفته است: حمایت از بورس کماکان در دستورکار دولت است، این موضوع هفته گذشته هم بخشی از جلسات دولت را به خود اختصاص داد و اقدامات بورسی که وزارت کار آثار مثبتی داشت و سرمایه بانک رفاه کارگران، ۵ هزار میلیارد تومان از این محل افزایش پیدا کرد.

اما با این حال برخی اخبار سیاسی نااطمینانی‌هایی می‌تواند برای بازار سهام به همراه داشته باشد.

روز پنجشنبه ۲۶ تیر ماه امسال سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در رابطه با تنش‌های به میان آمده بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان عنوان کرد: بلافاصله پس از آغاز تنش و درگیری‌ها بین دو همسایه کشورمان، دستگاه دیپلماسی ایران طی تماس‌هایی با این کشورها خواستار اتمام این درگیریها در چهار چوب راه حل های مسالمت آمیز شد. کشور ایران آماده است میان این دو کشور برای کاهش اختلافات و نزدیکتر شدن دیدگاه‌ها میانجیگری کند.

از سوی دیگر سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفته است: به دروغ پردزان صهیونیست اخطار می‌کنیم، اقتدار محور مقاومت و ایران را بار دیگر نیازمایند که در این صورت، دست قدرتمند کشورمان را در میدان عمل لمس خواهند کرد.

با وجود این، اخبار دیگری هم بوده که شاید سیگنال‌های امیدبخشی برای سهامداران به همراه داشته باشد. عباس موسوی در همان نشست ۲۶ تیر ماه خبر داده که ایران به دنبال بازپس‌گیری هفت میلیارد پول بلوکه شده خود از کشور کره جنوبی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفته است: پول بلوکه شده نفت ایران از سوی کره جنوبی به ارزش ۷ میلیارد دلار پس گرفته می‌شود.

این خبر شاید بتواند تاثیری بر بازار ارز هم داشته باشد که اگر نقدینگی از این بازار میل به جابه‌جایی پیدا کند، بازار سهام می‌تواند یکی از مقاصد آن باشد.

موافقت رئیس جمهور با ترخیص سریع کالاها از گمرک، اعلام آمادگی حضور ۳۲۸ واحد تولیدی بزرگ در بورس (اعلام شده توسط سعید زرندی، معاون وزیر صمت)، اعلام پرداخت سود سهام شرکت فرابورس از طریق سجام از اول مرداد ماه  و اعلام عرضه اولیه ۵ شرکت غیربورسی سهام عدالت در بورس از مهمترین اخبار با سیگنال مثبت برای بازار سهام و افزایش نرخ سود سپرده بانکی از جمله اخبار با سیگنال منفی برای همه بازارها از جمله بورس است.

در مجموع از اخبار منتشر شده چند روز اخیر نمی‌توان نااطمینانی قابل توجهی که باعث افت چشمگیر شاخص بورس شود مشاهده کرد و همچنان سیگنال‌های تقویت کننده شاخص بازار سهام قابل مشاهده است و به نظر می‌رسد هفته آینده نیز روند شاخص بازار سهام به مانند هفته اخیر یک رشد متعادل باشد.

در پایان هفته منتهی به ۲۶ تیر ماه، شاخص کل بورس تهران با رشدی ۵ درصدی نسبت به هفته گذشته در سطح یک میلیون ۸۴۱ هزار و ۷۰۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. این روند را هفته قبل تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده و نوشته بود: «بدین ترتیب برای هفته آینده بازدهی مجدد حدود ۹ درصدی بازار سهام به دلیل فعال‌تر شدن بازارهای رقیب، شاید کمی دور از انتظار باشد اما به دلیل تداوم روند حمایتی از این بازار و اعلام برنامه‌های جدید برای آن همچنان این روند صعودی باقی بماند، منتها نه به شدت هفته اخیر.»

منبع:تجارت‌نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها