قیمت حدودی محصولات ایران خودرو و سایپا+مبلغ

محصولات جدید ایران خودرو و سایپا به زودی قرار است روانه بازار شود و فروش آن‌ها شروع شده است. پیش‌بینی‌های مختلفی درباره قیمت نهایی این دو محصول می‌شود چرا که هنوز نرخ نهایی مشخص و اعلام نشده است.

قیمت حدودی محصولات ایران خودرو و سایپا+مبلغ

به گزارش مستقل آنلاین : این روزها صحبت در مورد دو محصول جدید ایران خودرو و سایپا یعنی پروژه k۱۳۲ و شاهین زیاد می‌شود. فروش این خودرو نیز آغاز شده است اما همچنان قیمت دقیق این دو خودرو مشخص نیست. ایران خودرو قرار است k۱۳۲ را در دو نسخه اتوماتیک و دستی نهایتا تا سال ۱۴۰۱ روانه بازار کند. سایپا نیز اعلام کرده خودرو شاهین با پیش‌پرداخت ۸۰ میلیون تومان و موعد تحویل اسفندماه ۹۹ عرضه خواهد شد.

در ادامه این نوشتار قصد داریم پیش‌بینی‌هایی از قیمت نهایی محصولات جدید ایران خودرو و سایپا با توجه به صحبت‌های مسئولان حوزه خودرو و قطعات داشته باشیم.

قیمت احتمالی سایپا شاهین

احمدرضا رعنایی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن در این رابطه اظهار کرد: قیمت محصولات جدید ایران خودرو و سایپا قابل پیش‌بینی نیست. همه چیز به مواردی از جمله قیمت نهاده‌های تولید باز می‌گردد. شاید به طور حدودی بتوان قیمت ۱۶۰ الی ۱۸۰ میلیون تومان را برای سایپا شاهین اعلام کرد. در خصوص خودروی جدید ایران خودرو هنوز اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده است.

امیرحسن کاکایی، کارشناس حوزه خودرو در خصوص قیمت احتمالی خودروی k۱۳۲ گفت: قیمت سدان جدید ایران خودرو بالای ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود البته نمونه اتوماتیک آن نیز در راه است. با توجه به این که نسخه اتوماتیک از پیشرانه قوی‌تری بهره می‌برد به نظر می‌رسد قیمت آن بالای ۲۵۰ میلیون تومان باشد. البته این قیمت‌ها بر اساس نرخ دلار ۱۶ هزار تومان است و درحال‌حاضر قیمت دلار افزایش داشته است. پیش‌بینی این است که اگر قیمت‌گذاری صحیح انجام شود تعداد افرادی که خواهان خودرو هستند مشخص خواهد بود و دیگر نرخ حاشیه بازار به وجود نمی‌آید.

کیوان پناهی مدیر بازاریابی ایران خودرو در نشست خبری اخیر این شرکت اظهار کرد: تعیین قیمت بر اساس فرمول شورای رقابت صورت می‌گیرد. فرمول شورای رقابت مبنای قیمت‌گذاری خودرو است. فروش فوق‌العاده بعدی پس از تمام شدن تعهدات در فروش فوق‌العاده قبلی است و هر زمان که این تعهد تمام شود بلافاصله از کمیته خودرو درخواست می‌کنیم که این مجوز داده شود.

وی ادامه داد: همانطور که از اسم فروش فوق‌العاده مشخص است زمان تحویل آن حداکثر به صورت ۳ ماهه است. اما در خصوص k۱۳۲ شرایط متفاوت است و فقط محصولاتی که ما بتوانیم در کمتر از ۳ ماه بتوانیم تحویل دهیم در آن بخشنامه قرار دارد.

قیمت منصفانه برای k۱۳۲

پناهی در خصوص قیمت و شرایط تولید این خودرو اظهار کرد: این پروژه در شرایطی است که نمونه‌سازی شده و تولید انبوه آن از شهریور خواهد بود. ما سعی می‌کنیم با مهندسی هزینه و با توجه به این که k۱۳۲ در سگمنت رقابتی قرار دارد قیمتی را بگذاریم که امکان عرضه آن در طولانی مدت وجود داشته باشد. این محصول برای ایران خودرو یک محصول استراتژیک است و تعداد عرضه در سال‌های آینده بسیار بالا خواهد رفت بنابراین ما در قیمت‌گذاری روشی را در پیش می‌گیریم که بتواند با رقبایش مقابله کند. عدد دادن در این زمینه کار بسیار دشواری است و این پروژه در حال صنعتی سازی است. فعلا ما به صورت برآورد می‌توانیم یک سری آمار و ارقام اعلام کنیم اما بهتر است این کار را در زمانی انجام دهیم که بتوان رقم دقیقی را اعلام کرد.  قطعا قیمت خودروی k۱۳۲ به صورتی خواهد بود که منصفانه باشد.

منبع : گسترش نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها