جزئیات وام مسکن + مبلغ

معاون اول رئیس جمهور افزایش وام مسکن روستایی از ۴۵ به ۵۰ میلیون تومان را به بانک مرکزی و بنیاد مسکن ابلاغ کرد.

جزئیات وام مسکن + مبلغ

به گزارش مستقل آنلاین ، اسحاق جهانگیری مصوبه ۱۱ تیر امسال هیئت دولت مبنی بر افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۴۵ به ۵۰ میلیون تومان را که بنیاد مسکن در ابتدای اسفند سال گذشته به دولت پیشنهاد داده بود، به بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی باید سهمیه هر یک از بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات ساخت، نوسازی و بهسازی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و حاشیه شهرها را به بانک‌ها تعیین و ابلاغ کند.

همچنین نحوه ضمانت این تسهیلات، به صورت سفته زنجیره‌ای تعیین شده است.

سود وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، ۵ درصد بوده و سازمان برنامه و بودجه از محل ردیف بودجه سنواتی مصوب در خصوص مابه التفاوت ۵ درصد با نرخ مصوب سود تسهیلات در شورای پول اعتبار را به بانک‌های عامل پرداخت می‌کند.

بنیاد مسکن موظف است تا سهمیه هر استان از این ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات را مشخص کرده و به بانک مرکزی اعلام کند؛ این بنیاد همچنین مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز روستایی با استفاده از خدمات سازمان نظام فنی روستایی را بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است سه شنبه این هفته (۱۷ تیر) علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری اعلام کرد: اجرای وام ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به محض ابلاغ به بانک مرکزی، آغاز می‌شود.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها