تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

پورابراهیمی گفت: حدود ده میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت هستند که تکلیف آن‌ها تا دو هفته دیگر در مجلس مشخص می‌شود.

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

به گزارش خبرنگار مستقل آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص جاماندگان از سهام عدالت تصریح کرد:  اولین بخش شامل ۵۲ میلیون نفری می‌شود که در زمان واگذاری سال ۸۴-۸۵ اطلاعات آن‌ها ثبت، اما گزارش نهایی توسط سازمان خصوصی سازی حدود ۴۹ میلیون نفر اعلام شد این در حالیست که برخی افراد با اینکه دارای برگه سهام هستند در فهرست اطلاعات سامانه سهام عدالت نام و نشانی ندارند.

او ادامه داد: در بخش اول افرادی هستند که در ابتدا فرم پر کرده و ثبت نام هم کرده بودند اما الان جزو مشمولین نیستند که حدود دو میلیون نفر می شوند.

پورابراهیمی تعدادی از متولدین سال ۸۵ به بعد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان امور ایثارگران را دومین دسته از این فهرست عنوان کرد و گفت:  در این بخش طبق آمار سازمان بهزیستی و کمیته امداد حدود  یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار از سهام عدالت جا مانده اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افرادی که در آن زمان جزو ۶ دهک کم درآمد جامعه بودند بخش سوم از جاماندگان را تشکیل می‌دهند.

او افزود: برآورد ما این است که در کل حدود ده میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس واگذاری‌هایی که در سال ۸۴-۸۵ انجام شد قرار بر واگذاری مجموعه شرکت‌های مشمول سهام عدالت بصورت کامل به مردم بود.

پورابراهیمی گفت: از مجموع ۵۰ میلیون نفری که مشمول شدند حدود ۶ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان امور ایثارگران هستند.

پورابراهیمی بیان کرد: جلساتی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان این سهام در مجلس داشته ایم و بررسی برخی جزئیات باقی مانده است. پیش بینی می‌کنیم تا دو هفته دیگر تکلیف جاماندگان سهام عدالت روشن ‌شود.ما تلاش می‌کنیم تا ۲ هفته آینده این طرح را از کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس بیاوریم و با اولویت بعنوان اولین دستور جزو مصوبات صحن علنی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت  از محل همین سهام عدالت این توانایی را دارد تا به جاماندگان سهام عدالت هم سود بدهد چراکه ۴۸ درصد از مجموع سهام شرکت های قابل واگذاری در زمان اجرای سهام عدالت مشمول واگذاری ۱۰۰ درصد بودند که الان دولت ۴۸ درصد از مالکیت آن‌ها را تصاحب کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها