چه کسانی مشمول وام یک میلیون تومانی شدند؟

وزارت کار به برخی از سرپرستان خانوار برای دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا پیامکی ارسال کرده و این افراد باید کد ملی سرپرست را با سیم کارتی که به نام وی است به ۶۳۶۹ پیامک کنند.

چه کسانی مشمول وام یک میلیون تومانی شدند؟

به گزارش مستقل آنلاین ، یکی از سیاست‌های حمایتی دولت در دوره کرونا پرداخت وام یک میلیون تومانی به ۲۴ میلیون خانوار یارانه‌بگیر بود که سپس مقرر شد این وام برای برخی از خانوارها تکرار شود.

با آخرین واریزی وام یک میلیون تومانی در مرحله اول تا روز ۲۲ خرداد ماه، در مجموع ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ خانوار این وام را دریافت کردند و پرونده مرحله اول این وام بسته شد.

اما طبق اعلام مسئولان مقرر شد به برخی از خانوارهای آسیب‌پذیرتا سقف یک میلیون دیگر این وام پرداخت شود که به نظر می‌رسد واریزی این وام در حال انجام شده است.

روز گذشته پیامکی از سرشماره وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به نشانی V.Refah برای برخی شهروندان ارسال شد.

حسین میرزایی، سخنگو ستاد تسهیلات کرونا در این خصوص گفت: وز گذشته (هفتم تیرماه) با سرشماره V.Refah برای ۹۱۰ هزار سرپرست خانواری که کد ملی خود را به اشتباه یا با شماره تلفن‌همراه دیگران ارسال کرده بودند پیامک ارسال شد.  این افراد حداکثر پنج روز از زمان دریافت پیامک مهلت دارند کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است به ۶۳۶۹ پیامک کنند.

سخنگوی تسهیلات حمایتی در خصوص مرحله دوم وام کرونا نیز اظهار کرد: همچنین برای خانوارهای پنج نفر و بیشتر که پیش از این تسهیلات یک میلیون تومانی را دریافت کرده بود نیز پیامک ارسال کردیم تا به این خانوارها یک میلیون تومان مازاد بر تسهیلات قبلی پرداخت شود. افراد واجد شرایط در پاسخ پیامک، باید کد ملی سرپرست را با سیم کارتی که به نام وی است به ۶۳۶۹ پیامک کنند.

طبق اعلام مسئولان این وام قرار بود در ابتدا به برخی از خانوارهای آسیب دیده از جمله زنان سرپرست خانوار پرداخت شود که در ادامه زنان سرپرست خانوار از دریافت آن محروم شدند.

براساس اعلام پیشین سخنگو ستاد تسهیلات کرونا، سه گروه کارگران ساختمانی، رانندگان و دستفروشان و کارگرانی که با شیوع ویروس کرونا بیکار یا متحمل ضرر شده‌اند و بیمه نیستند مشمول دریافت این وام می‌شوند.

منبع:تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها