جمشید پژویان بر اثر کرونا درگذشت + بیوگرافی

دکتر جمشید پژویان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس سابق شورای رقابت بدلیل ابتلاء به بیماری کرونا صبح امروز درگذشت.

جمشید پژویان بر اثر کرونا درگذشت + بیوگرافی

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از فرارو : دکتر جمشید پژویان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس سابق شورای رقابت بدلیل ابتلاء به  بیماری کرونا  صبح امروز درگذشت.

جمشید پژویان  (زاده ۲۵ تیر ۱۳۲۴ در سنندج، در گذشته ۲ تیر ۱۳۹۹ در تهران) اقتصاددان ایرانی، رئیس سابق شورای رقابت و استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه آزاد اسلامی بود.

پژویان دوره کارشناسی اقتصاد را در دانشگاه تهران (۱۳۴۹) و دوره کارشناسی ارشد (۱۳۵۴) و دکتری (۱۳۵۷) اقتصاد را در دانشگاه ایالتی یوتا گذراند.

دکتر پژویان به دلیل نارسایی کلیوی و ابتلا به بیماری کروناویروس در بیمارستان کیان تهران بستری بود که در صبح روز یکشنبه دوم تیر ماه ۱۳۹۹ درگذشت.

وی در دولت دهم با تأسیس شورای رقابت، ریاست این شورا را به‌عهده داشت.

جمشید پژویان استاد 68‌ساله اقتصاد دانشگاه تهران، فارغ‌التحصیل مدرسه دارالفنون و فارغ‌التحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه ایالتی یوتای آمریکا بود.

 خبرگزاری مستقل آنلاین، فقدان این استاد اقتصاد دانشگاه را به خانواده آن مرحوم و جامعه دانشگاهی کشور تسلیت عرض می‌کند و برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها