مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد

اکتشاف معادن جدید در مناطق مختلف استان کرمان در سال جاری

مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه در استان کرمان ظرفیت ذوب مس به400 هزار تن رسیده است که 280 هزار تن در مس سرچشمه و 120 هزار تن آن در خاتون‌آباد است گفت: در حال حاضر و برای تحقق جهش تولید، 2 هزار و 270 میلیون یورو به اضافه 20 هزار میلیارد تومان پروژه جدید در دست اجرا داریم.

اکتشاف معادن جدید در مناطق مختلف استان کرمان در سال جاری

به گزارش مس پرس به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، سعدمحمدی با اعلام این خبر در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری و تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در کرمان گفت: فعالیت‌های اکتشافی ضامن توسعه پایدار هستند  از این رو معادن جدید مس که موجب رونق اقتصادی در مناطق مختلف استان کرمان می‌شود امسال بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: برای سرعت بخشی به فعالیت‌های اکتشافی چند دستگاه جدید حفاری خریداری خواهد شد و برای نوسازی و ارتقای ناوگان حمل‌ونقل و تجهیزات در معدن 40 دستگاه جدید تراک، که از نظر فنی با طرح مکانیزاسیون کیفیت کار خود را در ایمنی و فنی بهبود می بخشند را خریداری می‌کنیم.

نیازمند توسعه متوازن در معدن و تولید کنسانتره هستیم

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که نیازمند توسعه متوازن در معدن و تولید کنسانتره هستیم، گفت:  طرح توسعه معدن مس درآلو و ایجاد کارخانه 150 هزار تنی تغلیظ درآلو تا  اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و در معدن مس دره زار هم کارخانه 150 هزار تنی کنسانتره را راه‌اندازی می‌کنیم ضمن اینکه فاز 2  میدوک در شهربابک با ظرفیت 150 هزار تن و 200 هزار تنی کنستانتره جدید در سرچشمه و نیز طرح مکانیزاسیون در سرچشمه در دستور کار جهت سرمایه‌گذاری قرار دارد.
وی با بیان اینکه برای افزایش تولید باید تناژ استخراجی را تا 2 برابر افزایش دهیم اضافه کرد: در حال حاضر میزان استخراج ماده معدنی در کشور 53 میلیون تن است که باید به بیش از  100 میلیون تن ارتقاء دهیم.

فروش خوب شرکت مس طی 3 ماه نخست سال جاری

به گفته سعدمحمدی در حال حاضر یک هشتم تولید کل معادن کشور در اختیار صنایع مس است و این شرکت در سال 98 در مسیری مناسب قرار گرفت و رتبه اول در رشد فروش و سود کشور را کسب کرد.
وی تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه  کیفیت تولید منحصر به فرد مس ایران که در دنیا به «پنج نه» معروف است و مسی با عیار 99.999 را تولید می‌کند امیدواریم در سال جهش تولید، شرایط مناسبتری را فراهم آوریم.

مدیرعامل شرکت مس عنوان کرد: طی 3 ماه گذشته فروش بی نظیری در تاریخ داشتیم و در بخش تولید از سال گذشته فزونی گرفتیم و امیدواریم امسال رکوردهای جدیدی برجای گذاریم.

برپایی نمایشگاه دائمی بومی‌سازی صنعت مس

مدیرعامل شرکت مس گفت: در تولید کنستانتره مس کارخانه‌های بسیاری راه‌اندازی کردیم و امیدواریم در مسیری قرار گیریم که تکنولوژی ثبت طرح تولید کنستانتره را به تکنیک ایرانی به نام شرکت مس ایران ثبت کنیم که آمادگی اجرا، طراحی و تولید تجهیزات کارخانه کنسانتره با ظرفیت 150 هزار تن را داشته باشیم.
وی افزود: اگر بتوانیم تجهیزات ایجاد کارخانه را فراهم کنیم بومی‌سازی معنای گسترده‌تری پیدا می‌کند اما تا فراهم شدن شرایط، ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت مس را در دستور جدی کار قرار دادیم.
سعدمحمدی ادامه داد: اولویت اول، دوم و سوم ما سرمایه گذاری در داخل کشور است و اگر بتوانیم در استان کرمان شرایط تولید را بیش از گذشته فراهم کنیم نمایشگاه دائمی بومی‌سازی مس را ایجاد خواهیم کرد که امکان ساخت قطعات بیش از گذشته برای قطعه سازان فراهم باشد.
ارزش 230 هزار میلیارد تومانی مس در بورس
مدیرعامل شرکت مس در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 70 هزار متر و امسال 100 هزار متر حفاری اکتشافی انجام شد، اظهار داشت: شرایط ما به‌گونه‌ای است که در بازار بورس در سال 97 ارزش مس 30 هزار میلیارد تومان بود  در انتهای سال گذشته به 72 هزار میلیارد تومان و امروز به 230 هزار میلیارد تومان ارتقا یافته که بیانگر رفتار مس در انظار اقتصادی کشور است.

300 نیروی جدید در شهریورماه امسال جذب می‌شوند
سعدمحمدی ادامه داد: امسال 500 نیروی جدید استخدام کردیم و 300 نفر دیگر را در شهریور با آزمون جذب می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد نخبه‌های استان را در رشته‌های مورد نیاز خود شناسایی و به کار می‌گیریم و آنان را پرورش و آموزش می‌دهیم که در سال‌های آینده مدیرانی با توانایی بالا در مس باشند.
ورزشگاه مدرن 30 هزارنفری شهدای صنعت مس کرمان امسال افتتاح می‌شود
وی با بیان اینکه ورزشگاه 30 هزارنفری کرمان یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌هاست که بر اساس آخرین امکانات و تجهیزات روز ورزشی، امسال افتتاح می‌شود گفت: همچنین با بهره برداری از ورزشگاههای مدرن 15 هزارنفری رفسنجان و 15 هزارنفری در شهربابک امکان برگزاری تورنمنت بین‌المللی در استان فراهم می شود.
سعدمحمدی با بیان اینکه در بخش مسئولیت‌های اجتماعی در سال گذشته 70 زمین چمن در روستاهای استان کرمان احداث کردیم گفت: در سال گذشته، 13 اردوی جهادی پنج‌روزه با 25 پزشک متخصص در روستاها درمان رایگان ارائه کردند و برنامه‌ریزی کردیم که اردوهای جهادی امسال به 20 عدد برسد و سعی کردیم تلاش خود را برای مسئولیت اجتماعی تا حد امکان انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت مس در پایان تأکید کرد: در ورزش نیز امیدواریم 2 تیم نخست لیگ یک مس رفسنجان و کرمان لیگ برتری شوند در هندبال و تیر و کمان قهرمان کشور شدیم و تلاش داریم در تمامی زمینه ها توسعه متوازن در سیستم شکل گیرد که خدمتی به مردم کنیم و در اقتصاد استان و کشور نقش‌آفرینی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها