رونمایی از خودروی جدید سایپا

شرکت خودروسازی سایپا در زمستان ۹۸ اقدام به پیش فروش نسخه‌ای جدید از ساینا کرد.

رونمایی از خودروی جدید سایپا

به گزارش مستقل آنلاین نمونه جدید این سدان اقتصادی که از خانواده X۲۰۰ است، ساینا آپشنال نام داشت و بعدها به ساینا EX آپشنال و ساینا پلاس نیز در رسانه‌ها معرفی شد. با توجه به اینکه تیبا ۲ پلاس به بازار معرفی شده بود که سایپا هم ویژگی‌های تیبا هاچ بک فول آپشن را منتشر نموده بود، بسیاری احتمال می‌دانند تا ساینا آپشنال هم با امکانات اضافی چون شیشه‌های عقب دودی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، رینگ آلومینیومی، دوربین عقب، صندلی‌های چرمی و… به بازار بیاید.

دعوت-نامه-سایپا

چند هفته بعد از آغاز ثبت نام این خودرو نیز مشخص شد که گروه سایپا برنامه‌ای برای عرضه نسخه فیس لیفت ساینا دارد. در آن زمان مدیران این شرکت می‌گفتند که ساینای جدید در خرداد ۹۹ به بازار عرضه خواهد شد. با گذشت زمان شاهد بودیم که سایپا «ساینا S» را به بازار معرفی کرد و با پیگیری‌های رسانه های، فهرست رسمی ویژگی‌های این خودروی فیس لیفت در تیپ‌های مختلف منتشر شد. همچنین رونمایی‌های خصوصی انجام شده در سایپا برای معرفی ساینای جدید خبر از این می‌داد که پروژه «ساینا ۹۹» تکمیل شده و بزودی این خودرو وارد بازار می‌شود. با توجه به اینکه موعد تحویل ساینا آپشنال، خرداد ۹۹ اعلام شده بود و از سویی مدیران سایپا، زمان عرضه ساینای جدید را آخر بهار امسال اعلام می‌کردند، این احتمال به یقین تبدیل شده بود که ساینا آپشنال همان ساینا S فول آپشن دنده‌ای است. همچنین پیش پرداخت ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای ثبت نام ساینا آپشنال در زمستان ۹۸ و اوایل بهار ۹۹، نشان می‌داد که این خودرو چند میلیون تومانی نسبت به ساینا EX گران تر است و حتی نیاز پیش پرداخت به نسبت بیشتری را نسبت به ساینای معمولی دارد.

حال با فرا رسیدن زمان ارسال دعوتنامه‌های ساینا آپشنال، شاهد هستیم که تحویل ساینا EX معمولی را برای حواله داران در نظر گرفته و فعلا خبری از نسخه جدید ساینا در بازار نیست! در زمان ثبت نام ساینا آپشنال، مشتریان می‌توانستند تا ساینا EX معمولی را برای خرید انتخاب کنند. اما با توجه به اینکه سایپا نمونه جدیدی از این خودرو را معرفی کرده بود، به سراغ ثبت نام ساینا آپشنال رفتند. اما امروز می‌بینیم که گویا زیرساخت‌های لازم برای تولید ساینای جدید وجود ندارد و سایپا می‌خواهد تا نمونه قبلی و ساده را به مشتریانش تحویل دهد.

ساینا آپشنال

با بروز چنین اتفاقی می‌توان این نقد را به سایپا داشت که بعد از گذشت ماه‌ها از ثبت نام ساینا آپشنال، هنوز مشخصات فنی و رسمی این خودرو اعلام نشده و زیرساخت تولید خودروی پیش فروش شده فراهم نگردیده است. از سویی در شرایط فعلی توقع می‌رود که سایپا بالاخره در مورد ثبت نام ساینا آپشنال و ماهیت این خودرو شفاف‌سازی را انجام دهد. معمولا در چنین مواقعی که هنوز امکان تولید انبوه محصولی جدید و یا ارتقا یافته وجود ندارد، خودروسازان با اعلام تاخیر در تحویل خودروی مورد نظر این امکان را به مشتریان می‌دهند تا از تحویل خودروی جایگزین بهره‌مند شوند. اما درحال‌حاضر می‌بینیم که سایپا هیچ گونه شفاف‌سازی را در مورد تحویل ساینای جدید نداشته و بدیهی است که عدم امکان تحویل ساینا آپشنال بر اساس وعده‌های داده شده، می‌تواند ضربه محکمی را به اعتماد مشتریان ساینا S، کوییک S و شاهین وارد نماید.

 
منبع: اقتصادآنلاین
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها