مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

رفع تصرف از 15354 متر مربع اراضی ملی قشم به ارزش 13،881،000،000 ریال در50روز اخیر

مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اجرای دستورات رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان در خصوص احقاق حقوق مردم جزیره قشم، از رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در این جزیره به مساحت 15هزار و 354 متر مربع به ارزش ریالی حدوداً 13میلیارد و 881 میلیون ریال در طول 50 روز کاری اخیر از سوی این یگان خبر داد.

رفع تصرف از 15354 متر مربع اراضی ملی قشم به ارزش 13،881،000،000 ریال در50روز اخیر

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از ایرنا مصطفی مازندرانی روز دوشنبه با اعلام این مطلب گفت: در این مدت همچنین  افزون بر 9هزار و 300 متر از اراضی اشغال شده از سوی صیادان محلی که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز قانونی مبادرت به استقرار تور و خشک کردن ماهی می کردند، توسط یگان حفاظت از اراضی ملی  و دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم آزادسازی شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت از سوی بازرسین یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم  121 فقره اخطاریه کتبی برای متصرفین اراضی ملی و دولتی به میزان 929 هزار و 571متر مربع صادر شده است، تصریح کرد:  پیگیری و اجرای دو حکم قضایی رفع تصرف اراضی ملی و دولتی، تشکیل دو پرونده قضایی برای زمین خواری، ارجاع یک پرونده به کمیسیون تخلفات ساختمانی و جلوگیری از دو مورد برداشت غیرمجاز شن و ماسه از معادن جزیره قشم نیز از اهم اقدامات این یگان در طول این مدت بوده است.

به گفته مازندرانی در راستای پیگیری و رفع تصرف یکی از پرونده های زمین خواری در جزیره قشم به دستور مقام محترم قضایی شهرستان قشم تعداد دو نفر متهم در این پرونده بازداشت و یک دستگاه بیل مکانیکی نیز در این رابطه توقیف شد.  

مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی  و دولتی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم اجرای تمام این ماموریت ها  در طول این مدت را ماحصل گشت و بازرسی های میدانی بازرسین این یگان در قالب 168 اکیپ اعلام کرد.

براساس این گزارش مازندرانی از دستور هفته گذشته مهندس حمیدرضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم برای تشکیل کمیته ای تحت عنوان کمیته صیانت از اراضی ملی و دولتی به ریاست خود ایشان با هدف رفع موانع و مشکلات موجود در رفع تصرفات، اتخاذ تصمیم و مدیریت صحیح در اراضی رفع تصرف شده و تسریع در روند رسیدگی به پرونده های زمین خواری خبر داد و یادآور شد: یگان حفاظت و اجراییات اراضی ملی  و دولتی سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان مجری تصمیمات این کمیته،  برخورد قاطع و فوری با متعرضین و متصرفین اراضی ملی و دولتی را در جزیره قشم با توجه به اختیارات قانونی خود سرلوحه فعالیت هایش قرار داده است.

وی به اجرای طرح پایش اراضی ملی و دولتی در سطح جزیره قشم هم اشاره کرد و گفت: نصب تابلو های هشدار حفاظت از اراضی ملی و دولتی در اراضی تحت حاکمیت سازمان منطقه آزاد قشم و تعمیر و بازسازی ماشین آلات بخصوص لودر در اختیار یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی این سازمان از دیگر اقدامات این یگان در این مدت بوده است.

مازندرانی از فعال شدن و همکاری شایان پلیس اقتصادی ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان قشم و حمایت قانونی و تسریع در روند پیگیری حقوقی و قضایی از سوی دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم به عنوان دو فاکتور برجسته در به ثمر رسیدن اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در راستای احقاق حقوق شهروندی در جزیره نام برد و یادآور شد: یگان حفاظت از اراضی ملی  و دولتی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم با شناسایی اراضی تصرف شده در سطح گسترده، مبادرت به رفع تصرفات آنها کرده است که اطلاعات مربوطه در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: در حال حاضر با ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی در سطح جزیره قشم مواجه هستیم و ضروری است همه ارگان ها ذیربط و مسئولان محلی از جمله شوراها و دهیاران با دقت و جدیت کامل وارد صحنه شده و با انجام اقدامات پیشگیرانه از تصرف اراضی ملی و دولتی جلوگیری نمایند.

مازندرانی گفت: این یگان در جهت حفظ اراضی ملی و دولتی و پیشگیری ومقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار جدی است و با حساسیت خاصی آن را دنبال می کند.
به گفته وی موضوع پیشگیری ومقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرقانونی، صیانت از حقوق عامه و حفظ و حراست از بیت المال همواره یکی از دغدغه های اصلی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بوده است.

مسئول یگان حفاظت از اراضی ملی  و دولتی و اجرائیات سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با قدردانی از حمایت های بی شائبه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اقدامات این یگان از حمایت قانونی محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی، عابدین سعادتفر معاون توسعه مدیریت و نریمان توکلی مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل تشکر کرد و افزود: البته تعامل و همکاری بیش از پیش مدیریت های املاک و مستغلات، حقوقی و قراردادها، شهرسازی و معماری، پشتیبانی، امور شهری و روستایی، روابط عمومی و امور بین الملل، امور درگهان و اداره GIS سازمان منطقه آزاد قشم و همچنین ستاد فرماندهی دریابانی شهرستان قشم برای نیل به موفقیت های این یگان بسیار تاثیرگذار بوده است.      

گفتنی است درحال حاضر علاوه بر گشت پیاده، بالغ بر دو دستگاه گشت موتور سوار، پنج دستگاه گشت خودرویی ویژه حفاظت اراضی ملی و دولتی که به علائم مصوب یگان سازمان (برچسب و چراغ گردان) مجهز هستند، کار حفاظت از اراضی ملی و دولتی را در سطح جزیره قشم انجام می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها