آغاز فروش سهام عدالت با استفاده از شبکه بانکی و کارگزاری ها

کارت اعتباری برای دارندگان سهام عدالت/چرا ارزش برگه ‌های 1 میلیونی سهام عدالت کمتر از 1 میلیون است؟

اکثر مشمولان سهام عدالت، با این موضوع مواجه شده‌اند که ارزش سهام روی برگه مذکور یک میلیون تومان درج شده است اما میزان سهام آن ها در سامانه کم تر از یک میلیون تومان است.

حجم ویدیو: 5.89M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13

در واقع روی برگه ارزش یک میلیون تومان قید شده، اما ارزش واقعی سهم یک میلیون تومان نیست. ریشه این موضوع مربوط به مبلغی است که مشمول باید در سال ۱۳۹۴، پرداخت می‌کرد. درواقع به استثنای مشمولان نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد یا سازمان بهزیستی که ارزش سهم آن‌ها یک میلیون تومان است، ارزش سهم اکثر سهام‌داران دیگر کم‌تر از یک میلیون تومان است.

قرار بود برگه‌های اولیه از محل سهم سود سنوات قبل پر شود. در سال ۱۳۹۴ اعلام شد ۵۳ درصد ارزش سهم از محل مطالبات سود سنوات قبل پر شده است و برای پر کردن مابقی، دو سال به مشمولان فرصت دادند که با آورده نقدی، ۴۷ درصد مابقی را به قیمت اسمی واریز کنند. در این راستا فقط تعداد کمی از مشمولان واریز کردند و اکثریت واریز نکردند؛ بنابراین ارزش واقعی سهم ان‌ها در سبد سهام عدالت یک میلیون تومان نیست و حدود ۵۳۰ هزار تومان است.

دارایی واقعی سهام عدالت خود را ببینید 

سامانه فروش سهام عدالت فعال شد

سامانه فروش سهام عدالت به آدرس SahmEdalat.com آغاز به کار کرد.

این سامانه که به منظور سهولت فروش سهام عدالت راه‎اندازی شده است، به گونه‌ای طراحی شده که مردم بتوانند بدون نیاز به داشتن اطلاعات بورسی زیاد، سهامشان را به ‌راحتی بفروشند.

مشمولان سهام عدالت با مراجعه به آدرس اینترنتی sahamedalat.ir با انتخاب گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت می توانند جزئیات دارایی سهام عدالت خود را مشاهده کنند. 

امکان فروش تفکیکی سهام عدالت

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت:

از شنبه ۱۰ خرداد با آزادسازی سهام عدالت، امکان فروش تک تک سهام عدالت برای مشمولان فراهم می‌شود و مشمولان سهام عدالت می‌توانند قسمت یا تمامی ۳۰ درصد از سهام خود را بفروش برسانند.

به دو صورت امکان فروش سهام عدالت فراهم می‌شود بطوری که مشمولان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به بانک یکجا ۳۰ درصد از سهام خود را بفروش برسانند یا اینکه با مراجعه به کارگزاری‌ها و سایت منتخب شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام به فروش تک تک سهام شرکت‌ها در کارگزاری‌ها کنند.

مهلت انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت تا ۱۵ خرداد تمدید شده است.

تا پایان سال ۹۹ آزادسازی کامل سهام عدالت صورت می‌گیرد.

دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری می‌گیرند

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد از هفته بعد با حمایت و موافقت دولت و بانک مرکزی، کارت اعتباری در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار می‌گیرد.

حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

از هفته بعد با حمایت و موافقت دولت و بانک مرکزی، کارت اعتباری در اختیار دارندگان سهام عدالت قرار می‌گیرد. با این تصمیم سهامداران مجبور به فروش زودهنگام سهام با ارزش خود نیستند و بورس هم از تلاطم و نوسان در امان می‌ماند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها