عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران

شروط گرفتن وام کرونای مشاغل تغییر کرد

نداشتن بدهی معوق و چک برگشتی از شروط دریافت تسهیلات کرونا حذف شود

شروط گرفتن وام کرونای مشاغل تغییر کرد

 

عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران با تأکید بر لزوم تسهیل شرایط بازپرداخت تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا، به فارس گفت: این واحدها باید بدون توجه به بدهی معوق و چک برگشتی بتوانند از تسهیلات برخوردار شوند.

 

آرمان خالقی در مورد روند پرداخت تسهیلات به صنایع آسیب دیده از بحران کرونا، اظهار داشت: وزارت صنعت در حال بررسی این مسئله است و بر این اساس قرار است ۷۵ هزار میلیارد تومان به واحدهای آسیب‌دیده اختصاص یابد و برای واحدهای صنعتی به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: قرار است وزارت کار سامانه‌ای برای ثبت درخواست شرکت ها ایجاد کند تا با توجه به تعداد پرسنل بیمه شده و وضعیت واحدها، کار سطح سنجی و تخصیص منابع صورت گیرد.

 

خالقی با تاکید بر اینکه روال پرداخت این تسهیلات نباید مانند گذشته باشد، گفت: بروکراسی مربوط به پرداخت این تسهیلات باید کاهش یابد و در عین حال، مدت زمان بازپرداخت آن طولانی تر و میزان وثیقه های دریافتی از تولیدکنندگان نیز نسبت به گذشته کمتر شود.

 

عضو هیأت مدیره خانه صنعت ایران تصریح کرد: روال پرداخت این تسهیلات باید سریع صورت گیرد و مدارک و مستندات کمتری از متقاضیان مطالبه شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از شیوع کرونا باید به این موضوع توجه شود که واحدهای آسیب‌دیده بدون توجه به بدهی معوق و همچنین داشتن چک برگشتی بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند، زیرا در شرایط فعلی اکثر واحدها با بدهی معوق و برگشت چک روبرو شده‌اند.

 

خالقی افزود: اگر قرار باشد در پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا مانند روال پرداخت وام‌های قبلی، به موضوع بدهی معوق و چک برگشتی توجه شود، بسیاری از واحدها موفق به دریافت این تسهیلات نخواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها