رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

اعلام بنگاه‌هایی که وام اشتغال کرونایی می‌گیرند

برای شفافیت بیشتر اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان تولیدکنندگان کوچک و متوسط خدمات در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

اعلام بنگاه‌هایی که وام اشتغال کرونایی می‌گیرند

 

رئیس کل بانک مرکزی نوشت: برای شفافیت بیشتر اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان تولیدکنندگان کوچک و متوسط خدمات در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

 

به گزارش مستقل آنلاین، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یک یاداشت اینستاگرامی نوشت: این روزها عطف به سابقه برخی عملکردها در گذشته در خصوص سرنوشت وام ۷۵ هزار میلیارد تومانی ابراز نگرانی می‌شود و بر مراقبت بیشتر جهت صرف آن در امور مولد تاکید می‌شود.

 

در این خصوص چند نکته را اعلام می‌کنم: ۱- ثلث این مبلغ مستقیم به حساب خانوارهای یارانه بگیر خواهد رفت و در شرایطی که مردم نیازمند به خرید بوده و فروشندگان کالا و خدمات نیازمند به فروش هستند کمکی خواهد بود به راه افتادن چرخه اقتصاد. بنابراین نگرانی از انحراف آن، بی‌مورد است.

 

۲- بقیه مبلغ وام تخصیصی بیشتر به واحدهای کوچک و متوسط تولید کالا و خدمات با اشتغال زیر ۵۰ نفر که نیروی کار خود را به تشخیص وزارت کار حفظ کرده‌اند پرداخت خواهد شد.

 

بنابراین هدف این طرح تضمین تداوم فعالیت و عرضه کالا و خدمات توسط واحدهای دارای شاغل و به تبع آن مولد است. بنابراین برای شفافیت بیشتر اسامی واحدها و مبلغ وام گیرندگان این وام‌ها در سایت بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

 

۳- همانگونه که پیش از این اعلام کردم دولت و بانک مرکزی از طریق این دو اقدام به دنبال تداوم عرضه از یک طرف و تحریک تقاضا از طرف دیگر و برگرداندن اقتصاد به ریل حرکت هستند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها