اتاق اصناف موافقت کرد

افزایش کمیسیون مشاوران املاک

نرخ جدید کمیسیون معاملات ملکی را به کمیسیون املاک اتاق اصناف ایران ارائه کرده‌ایم که در این کمیسیون به تصویب رسید. بر اساس قانون، مصوبات اتاق اصناف ایران در خصوص کمیسیون مشاوران املاک باید در هیئت عالی نظارت که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود نیز به تصویب برسد.

افزایش کمیسیون مشاوران املاک

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از آغاز فعالیت همه مشاوران املاک اعم از واحدهای کنار خیابان و واحدهای مستقر در مجتمع های تجاری از روز گذشته خبر داد.

 

مصطفی قلی خسروی درباره بازگشایی واحدهای صنفی مشاوران املاک به مهر گفت: فعالیت واحدهای صنفی مشاوران املاک از دیروز ۳۰ فروردین در تهران آغاز به کار کرده اند و قرار است فعالیت آنها همزمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مبارزه علیه ویروس کرونا باشد.

 

وی افزود: برخی خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند که مشتریان واحدهای مسکونی اعم از خرید یا اجاره، از واحد مسکونی مورد نظر بازدید کنند.

 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران درباره فعالیت مشاوران املاک کنار خیابان یا واحدهای صنفی مستقر در مجتمع‌های تجاری تصریح کرد: هر مشاور املاکی که پروانه کسب از اتحادیه دریافت کرده باشد، اعم از آنکه دفتر وی در کنار خیابان یا در مجتمع‌های تجاری و پاساژ باشد، امکان فعالیت دارند.

 

خسروی یادآور شد: هر مشاور املاکی که پروانه کسب نداشته باشد، مرتکب تخلف شده و با آن برخورد خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران در خصوص نرخ کمیسیون معاملات ملکی در سال جاری تصریح کرد: نرخ جدید کمیسیون معاملات ملکی را به کمیسیون املاک اتاق اصناف ایران ارائه کرده‌ایم که در این کمیسیون به تصویب رسید.

 

او خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، مصوبات اتاق اصناف ایران در خصوص کمیسیون مشاوران املاک باید در هیئت عالی نظارت که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود نیز به تصویب برسد.

اما از نظر ما وقتی اتاق اصناف این پیشنهاد را می‌پذیرد به معنی این است که نهایی شده و ما فقط به احترام قانون منتظریم تا این پیشنهاد در هیئت عالی نظارت اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت هم تأیید شود.

 

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک، اعضای این اتحادیه خواستار تعیین یک درصد از هر معامله ملکی به عنوان کمیسیون مشاوران املاک بودند که در اتاق اصناف، با نیم درصد از رقم نهایی معامله توافق شد.

 

خسروی یادآور شد: در حال حاضر معاملات ملکی تا ۵۰۰ میلیون تومان، مشمول نیم درصد حق کمیسیون مشاوران املاک است و به بالاتر از آن (۵۰۰ میلیون تومان) کمیسیون ۲۵ صدم درصدی از رقم نهایی معامله ملکی تعلق می‌گیرد؛ اما در صورت تأیید مصوبه اتاق اصناف، همه معاملات ملکی با هر ارزشی، با نرخ کمیسیون نیم درصدی انجام می‌شوند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها