دبیر ستاد تنظیم بازار :

جلسه قیمت‌گذاری خودرو بی‌نتیجه ماند

خودروسازان با توجه به شرایط قصد و تقاضای افزایش قیمت خودرو را دارند که نیاز به بررسی جدی‌تری با توجه به شرایط اقتصادی کشور دارد. به نظر می‌رسد هرچند خودروسازان خود را در افزایش قیمت خودرو محق می‌دانند اما باید دید شرایط اقتصادی اجازه چنین رفتاری را می‌دهد.

جلسه قیمت‌گذاری خودرو بی‌نتیجه ماند

پس از شیوع کرونا و کاهش ظرفیت نگاه‌های تولیدی موضوع تیراژ تولید به خصوص در مورد تولیداتی مانند خودرو مورد توجه قرار گرفت. اما نکته مهم اینجاست که خودروسازان با توجه به شرایط قصد و تقاضای افزایش قیمت خودرو را دارند که نیاز به بررسی جدی‌تری با توجه به شرایط اقتصادی کشور دارد. به نظر می‌رسد هرچند خودروسازان خود را در افزایش قیمت خودرو محق می‌دانند اما باید دید شرایط اقتصادی اجازه چنین رفتاری را می‌دهد.

 

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: پیش از بحث در مورد قیمت گذاری خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار، لازم است علاوه بر درخواست خودروسازان یک پیش جلسه در این مورد برگزار شود.

 

عباس قبادی، در پاسخ به این سؤال که آیا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، در مورد دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو بحث و گفت‌وگو شده است، به فارس گفت:‌ امروز در رابطه با قیمت گذاری خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار، بحثی مطرح نشد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در رابطه با مباحث مطرح شده درباره اختلاف نظر در جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت‌گذاری خودرو افزود: هیچ اختلاف نظری در رابطه با قیمت گذاری خودرو بین اعضا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار وجود نداشت.

با توجه به اینکه احساس شد که قبل از مطرح شدن این موضوع در جلسه ستاد تنظیم بازار باید پیش جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود، در نتیجه موضوع تصمیم‌گیری در مورد قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار به بعد موکول شد.

 

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: همانطور که در رابطه با کالاهای اساسی در جلسات ستاد تنظیم بازار مسائلی مطرح می‌شود در خصوص قیمت گذاری خودرو هم این ستاد مسائلی را مطرح و به بحث و گفت‌وگو می‌گذارد اما همانطور که پیش‌تر بیان شد، تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت‌گذاری خودرو نیازمند برگزاری یک پیش جلسه است و به همین دلیل امروز در رابطه با قیمت خودرو، بحث در جلسه مطرح نشد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که در جلسه هفته آتی ستاد تنظیم بازار، در مورد قیمت خودرو بحث خواهد شد، گفت: فعلا تصمیمی اتخاذ نشده، باید تقاضا از سوی خودروسازان در این رابطه مطرح شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها