افزایش حقوق معلمان دروغ بود!

برخلاف اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش که مدعی افزایش ۱.۵ تا ۲ میلیون تومانی حقوق معلمان شده است، معلمان بسیاری پیام داده و اعلام کرده اند افزایش حقوقشان در احکام جدید زیر ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

حجم ویدیو: 1.26M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43

تکذیب ادعای افزایش حقوق تا ۲ میلیون تومان

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: آنچه به حقوق فرهنگیان اضافه شده ۵۰ درصد فوق العاده شغل است که قسمتی از آن در سال ۹۴ و قسمتی دیگر در سال ۹۸ اجرایی شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی در این باره تصریح کرد: به اشتباه اعلام می شود که حقوق معلمان یک میلیون ونیم تا دو میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: ماجرا از جایی شروع می شود که در سال ۱۳۹۴، برنامه مشکوکی بنام نظام رتبه بندی معلمان اجرا شد. در همان زمان به صراحت گفتم که این نظام رتبه بندی نیست، بلکه فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری است.

حاجی بابایی گفت: در قانون مدیریت خدمات کشوری اصلا موضوعی بنام حق شغل حرفه ای وجود ندارد، بلکه بخشی از ۵۰ درصد افزایش فوق العاده شغل را در همان زمان برای معلمان اجرایی و پرداخت کردند که متاسفانه به نیروهای خدماتی شاغل در آموزش و پرورش پرداخت نشد.

وی ادامه داد: این موضوع ادامه یافت تا برنامه ششم توسعه کشور تدوین شد و نظام رتبه بندی در ماده ۶۳ این قانون مصوب گردید؛ در این قانون تصریح شده است که دولت باید برای اجرای نظام رتبه بندی لایحه خود را به مجلس تقدیم نماید اما چنین نشد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان خاطرنشان کرد: دولت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری از مهر ماه سال جاری اقدام به پرداخت مبلغی با عنوان اجرای نظام رتبه بندی نمود که ۱۲ اشکال عمده آئین نامه ای بر آن وارد است.

وی گفت: در اصل نظام رتبه بندی نبود و نیروهای خدماتی، اداری و کم سابقه مشمول آن نشدند؛ اشکال موجود در اجرای این افزایش حقوق با عنوان رتبه بندی، اعتراض شدید معلمان را به دنبال داشت.

حاجی بابایی تصریح کرد: در این هنگام، دولت افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده شغل از اول اسفند سال جاری را در احکام همه کارکنان دولت اعمال کرد.

وی افزود: ما در مجلس خرسند از این افزایش حقوق کارکنان دولت، نسبت به این که؛ باید معلمان نیز مشمول این افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده شغل شوند، اعتراض کردیم چرا که در ابتدا اعلام شد، این بند در خصوص کارکنان آموزشی وزارت آموزش و پرورش اجرا نمی شود.

او گفت: با پیگیری ها در مجلس، احکام افزایش ۵۰ درصد فوق العاده شغل معلمان صادر شد اما نظام رتبه بندی معلمان متاسفانه حذف شد و قرار گذاشتند که سال آینده رتبه بندی پیگیری و اجرا شود.باید یادآور شوم که هیچکدام از این مدل افزایش ارقام حقوق معلمان، نظام رتبه بندی نیست؛ یعنی قسمتی از قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۱۳۹۴ و قسمت دیگر در سال ۱۳۹۸، اجرا شده است که در مجموع ۵۰ درصد فوق العاده شغل فصل دهم است‌.

حاجی بابایی افزود: فرهنگیان می دانند که این تصمیم دولت بود و مجلس در این تصمیم گیری نقشی نداشت. فرهنگیان بدانند؛ منظور از افزایش یک میلیون و نیم تا دو میلیون تومان معاونت پشتیبانی درواقع « افزایش حقوق ها در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۸، باهم است ».

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: متاسفانه درفضای عمومی اعلام می شود که میانگین حقوق معلمان ۱/۵ تا ۲ میلیون تومان اضافه شده است اما باید بدانیم؛ در سال ۱۳۹۴، میانگین کمتر از یک میلیون و امسال نیز زیر یک میلیون اضافه شده است که به همین علت فرهنگیان عصبانی هستند و حق دارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها