عملکرد مثبت شبکه بهداشت و درمان قشم در ارایه خدمات به افراد مشکوک به کرونا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملکرد شبکه بهداشت و درمان و کادر پزشکی و پرستاری قشم در ارایه خدمات به افراد مشکوک به کرونا مثبت و قابل دفاع است.

عملکرد مثبت شبکه بهداشت و درمان قشم در ارایه خدمات به افراد مشکوک به کرونا

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرصا مومنی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اعلام کرد: طی دو هفته گذشته از نظر پشتیبانی و تدارکات در راستای مقابله با بیماری کرونا از بسیاری از نقاط دیگر کشور موفق تر بوده ایم.

وی ادامه داد: ۳۶ فرد مشکوک به ویروس کرونا طی این مدت در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم بستری شدند و با آنکه نتیجه آزمایش سه نفر آنان که مهمان جزیره بودند مثبت بود خوشبختانه هیچ مورد فوتی نداشته ایم.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از مجموع ۳۶ فرد بستری شده ۲۵ نفر شامل سه نفر مهمان یاد شده پس از بهبودی کامل ترخیص شدند و ۱۱ نفر هم در این بیمارستان بستری هستند که به زودی ترخیص خواهند شد. 
وی با تاکید بر اینکه همه ما در این شرایط حساس سربازان شبکه بهداشت و درمان هستیم، افزود: برای کمک به دکتر بهزادی به عنوان‌ فرمانده خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و همکارانشان از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم کرد.
 مومنی اظهار داشت: حدود ۱۴۰ تخت در دو مجموعه بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و مرکز درمانی خلیج فارس در روستای جیجیان برای ارائه خدمات به افراد مشکوک به این بیماری اختصاص داده ایم.
وی با اظهارامیدواری در زمینه کنترل هرچه زودتر این ویروس با مراعات موارد بهداشتی از سوی مردم؛ افزود: با کنترل مبادی ورودی و شناسایی استان های پُر خطر  می توانیم ورود مهمانان به جزیره قشم را هم مدیریت کنیم.
مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم تاکید کرد: روابط عمومی این سازمان در زمینه هشدارهای بهداشتی و تاکید بر مراقبت های فردی و اجتماعی اطلاع رسانی بسیار خوبی را انجام داده و همه باید برای کنترل این بیماری مشارکت داشته باشیم.
به گفته وی اقدامات مدیریت خدمات امور شهری، روستایی و اصناف سازمان‌ منطقه آزاد قشم در زمینه ضد عفونی کردن اماکن‌ مختلف از جمله مجتمع های تجاری، بازارها، پارک ها، مساجد، معابر پر تردد، سرویس های بهداشتی، واحدهای مختلف سازمان و اسکله ها هم قابل تقدیر است.
*** در این‌ جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان هم با تقدیر از کمک های بی دریغ مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد برای تامین نیازهای مقابله با ویروس کرونا گفت: با کمک های ارائه شده با همه توان آماده ارائه خدمت به صورت شبانه روزی به افراد نیازمند در رابطه با این بیماری هستیم.
حمیدرضا بهزادی اظهار امیدواری کرد: رسانه های داخلی باید برای خنثی کردن موج منفی که از سوی شبکه های خارجی در زمینه بیماری کرونا در ایران راه اندازی شده به شبکه بهداشت و درمان کمک کنند.
وی گفت: خوشبختانه عملیات غربالگری مربوط به ویروس کرونا در نقاط مختلف استان هرمزگان از جمله مبادی ورودی به جزیره قشم آغاز شده و این اقدام موجب ارتقا سطح خدمات شبکه بهداشت و درمان قشم به افراد مشکوک به این بیماری در داخل این جزیره می شود. 
در ادامه این‌ جلسه معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم از افزایش توان‌ تولید آب ژاول برای ضدعفونی کردن اماکن‌ مختلف در شرکت آب، برق و تاسیسات قشم خبر داد.
مرتضی شیخ زاده گفت: اقلام مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان شامل کیت، لباس ویژه پزشکان و کادر درمان، الکل، ژل شوینده و ضد عفونی، تب سنج و ماسک به نیزان قابل توجهی خریداری شده است.
در پایان این‌ جلسه مصوبات جلسه قبلی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم هم مورد بررسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها