نام‌نویسی مجدد مسکن ملی کی آغاز می‌شود؟

نتیجه پایش نخستین مرحله از ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی تا نیمه بهمن ماه مشخص می‌شود.

نام‌نویسی مجدد مسکن ملی کی آغاز می‌شود؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد که پایش اطلاعات ۲۴۰ هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان در سامانه مسکن ملی بیش از ۴۵ روز طول می‌کشد و بر این اساس مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی نیمه دوم بهمن ماه انجام می‌شود.

«محمود محمودزاده» گفت: نتیجه پایش نخستین مرحله از ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی تا نیمه بهمن ماه مشخص می‌شود و بعد از این مرحله ظرفیت‌های جدید در استان‌های کشور اعلام خواهد شد.

وی خبر داد که از پایان مرحله اول ثبت نام متقاضیان مسکن ملی که ۳۰ آذرماه به پایان رسید شناسایی و ارزیابی ثبت نام کنندگان آغاز شده است و حتی بررسی فرم «ج» به عنوان مهمترین و اولین بند بررسی شرایط متقاضیان پایان یافته است.

محمودزاده خبر داد که از نیمه بهمن ماه نام‌نویسی مجدد مسکن ملی در استانهای کشور آغاز خواهد شد و کسانی که نتوانستد در مرحله اول در سامانه مسکن ملی ثبت نام کنند آماده درج اطلاعات خود باشند.

معاون وزیر راه با بیان اینکه تعداد ثبت نام کنندگان در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که در برخی استان‌ها نیاز به مسکن بیش از ظرفیت تعیین شده است، گفت: در مرحله اول مسکن ملی در ۳۱ استان و ۵۳۸ شهر ثبت نام داشتیم که در بسیاری از شهرها در همان ساعت های اولیه ظرفیت تکمیل شد.

وی با اعلام اینکه پیش بینی می‌کنیم بیش از ۴۰ درصد از ثبت نام کنندگان در مرحله نخست به دلیل قرمز بودن فرم «ج »، حذف شوند، گفت: بر این اساس با ظرفیت‌های جدید ایجاد شده در مرحله دوم ثبت نام می‌توانیم واجدین شرایط بیشتری را برای ساخت مسکن در بر بگیریم.

وزارت راه و شهرسازی اکنون در مرحله پایش اطلاعات ٢٤٠ هزار نفری است که در سامانه مسکن ملی ثبت نام کردند و بعد از پایش اطلاعات یا زمین در اختیار متقاضیان گذاشته می‌شود و یا ثبت نام کنندگان به شرکت‌های انبوه ساز معرفی می‌شوند تا با عقد قرارداد با این شرکت‌ها برای آنها خانه ساخته شود.

شرایط ثبت‌نام مسکن ملی

متقاضیان ثبت‌نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها