آغاز عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی در پهنه‌ها

قسمت اعظم هزینه های اکتشافی در قسمت حفاری است و در یک مقایسه ساده با کشورهای منطقه روشن می شود که ترکیه ۳ میلیون، چین ۵ میلیون و استرالیا ۸ میلیون متر در سال حفاری انجام می دهند اما ایران در بهترین حالت ۲۵۰هزار متر در سال حفاری انجام می شود.

آغاز عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی در پهنه‌ها

به گزارش روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شهرام ادیب؛ مدیر اکتشاف شرکت با بیان این مطلب گفت: با مشارکت ایمیدرو، ایمپاسکو وکنسرسیوم اکتشاف (شرکت پایا) و بررسی موضوع اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع در قالب پهنه، ۴۴۰۰۰ کیلومتر مربع در قالب ۱۰ پهنه در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ۲ پهنه در قزوین،گیلان، فارس، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی که بخشی از آن در خراسان جنوبی قرار می گیرد، به ایمپاسکو واگذار شد.
وی در ادامه افزود: از اول دی ماه ۹۸ عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی در پهنه ها شروع می شود و بر این اساس یک برنامه زمانبندی ۶ ماهه تهیه شده که اگر شرایط جوی اجازه دهد تا پایان خرداد ماه سال آینده عملیات اکتشافی خاتمه می یابد.
مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: این برنامه ریزی به دلیل قرارگیری اکثر پهنه ها در استان های دارای شرایط جوی نامناسب در فصل زمستان بسیار خوش بینانه است و به احتمال زیاد منجر به تمدید برنامه زمانی خواهد شد.
ادیب در مورد به روز نبودن تجهیزات حفاری و اکتشافی تاکید کرد: قسمت اعظم هزینه های اکتشافی در قسمت حفاری است و در یک مقایسه ساده با کشورهای منطقه روشن می شود که ترکیه ۳ میلیون، چین ۵ میلیون و استرالیا ۸ میلیون متر در سال حفاری انجام می دهند اما ایران در بهترین حالت ۲۵۰هزار متر در سال حفاری انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها