دلار گران شد

هر دلار امریکا که در ابتدای آذرماه به قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شد، حالا در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و در بازار آزاد به قیمت ۱۳ هزار تومان فروخته می‌شود.

دلار گران شد

بررسی وضعیت بازار ارز نشان می دهد نرخ دلار از ابتدای آذرماه تا کنونی افزایشی بیش از هزار تومان را تجربه کرده است.

 در ابتدای آذر با آغاز روند رو به رشد قیمت ها، این فاصله بار دیگر شکل گرفت و در حال حاضر هر دلار در صرافی های بانکی ۳۰۰ تومان ارزان تر از بازار آزاد است.

افزایش قیمت دلار زمینه را برای رشد قیمت سکه و طلا نیز فراهم کرد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی که رد باتدای ماه به قیمت ۴ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان در بازار فروخته می شد حالا به قیمت ۴ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان فروخته می شود. به این ترتیب در روزهای سپری شده از آذر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. قیمت هر گرم طلا نیز با رشدی ۳۰ هزار تومانی از محدوده ۴۲۰ هزار تومان در ازای هر گرم به ۴۵۰ هزار تومان رسیده است. عامل مهم افزایش نرخ ارز و طلا و سکه در بازار رشد قیمت بنزین بوده است. بهای هر لیتر بنزین در ایران در بیست و چهارم آبان ماه از هزار تومان به سه هزار تومان برای هر لیتر به صورت آزاد. ۱۵۰۰ تومان به ازای هر لیتر بنزین سهمیه بندی رسید.

پایان این هفته در بازار سایر ارزها، درام ارمنستان ۲۷ تومان، درهم امارات سه هزار و ۵۹۴ تومان، لاری گرجستان چهار هزار و ۴۳۲ تومان، لیر ترکیه دو هزار و ۲۷۴ تومان، دلار کانادا ۹ هزار و ۹۷۱ تومان، دلار استرالیا هشت هزار و ۹۵۶ تومان، فرانک سوئیس ۱۳ هزار و ۵۰۵ تومان، منات آذربایجان ۶ هزار و ۸۶۴ تومان، روبل روسیه ۲۰۷ تومان، بات تایلند ۴۳۸ تومان و رینگیت مالزی سه هزار و ۱۶۱ تومان قیمت داشتند. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها