مستقل آنلاین شرایط رهن و اجاره آپارتمان در پایتخت را بررسی کرد

قیمت رهن کامل آپارتمان های 60تا 100 متر در نقاط مختلف تهران +جدول

تعداد انگشت شمار واحدهای رهن کامل در مناطق جنوبی تهران

مستقل آنلاین/آزاده کاری- در مناطق جنوبی تهران، فایل‌های رهن کامل واحدهای متوسط متراژ به ندرت وجود دارد، این درحالی است که در مناطق شمالی، ‌غربی و مرکزی تعداد واحدهایی که برای رهن کامل گذاشته اند تقریبا زیاد است .همچنین نرخ رهن کامل در مناطق جنوبی پایتخت نسبت به سایر مناطق کمتر است و شما با 100میلیون تومان می‌توانید یک واحد مسکونی متوسط متراژ را برای یکسال رهن کامل کنید.

قیمت رهن کامل آپارتمان های 60تا 100 متر در نقاط مختلف تهران  +جدول

بر اساس جدیدترین آمار بانک مرکزی، نرخ اجاره بها نیز در تهران طی خرداد ماه 23 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل رشد داشته و این رقم برای کل مناطق شهری کشور 20.7 درصد بوده است.بررسی ها حاکی از این است که افزایش نرخ اجاره‌بها در سال جاری همراه با رشد قیمت‌ها در بازار خرید و فروش افسارگسیخته بوده است و در برخی موارد نرخ اجاره تا 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم افزایش یافته است.بر اساس گزارش میدانی مستقل آنلاین در تمامی مناطق 22 گانه تعداد فایل‌های رهن کامل نسبت به فایل‌های اجاره‌بها و ودیعه کمتر است اما این موضوع در مورد مناطق جنوبی تهران پررنگ‌تر است و به ندرت می‌توان فایل رهن کامل در این مناطق پیدا کرد.

مستقل آنلاین به بررسی قیمت رهن و اجاره بهای آپارتمان های 65 تا 100 متری در مناطق مختلف شهرتهران پرداخته است. نگاهی به نرخ ارایه شده برای رهن کامل در مناطق 5 گانه مورد بررسی در پایتخت، نشان می‌دهد که واحدهای مسکونی شمال پایتخت درصدر قراردارند و پس از آن مناطق غربی، مرکزی و سپس شرقی و جنوبی قرار گرفته‌اند.

شمال پایتخت

بررسی قیمت‌های ارایه شده برای واحدهای 65 تا 100 مترمربع در مناطق شمالی پایتخت نشان می‌دهد که حدود قیمت رهن کامل برای واحدهای متوسط متراژ بالای 300میلیون تومان است و نرخ رهن کامل در مناطق شمالی پایتخت نسبت به سایر مناطق بیشتر است و برای سکونت یکساله در این مناطق نسبت به سایر مناطق باید سرمایه بیشتری داشته باشید، سرمایه‌ای که با آن می‌توان در سایر مناطق شهر، یک واحد مسکونی کوچک متراژ خریداری کرد.

بر این اساس نرخ رهن کامل یک واحد مسکونی 60 متری در خیابان فرشته 450 میلیون تومان است .همچنین نرخ رهن یک واحد آپارتمان 70 متری در زعفرانیه ، ‌330میلیون تومان است یعنی مستاجر باید 330 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار موجر قرار دهد. همچنین برای رهن کامل یک واحد 95 متری در منطقه اوین باید 550میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید تا مجوز یکسال سکونت در این واحد را به دست آورید. اگر قصد رهن کامل یک واحد مسکونی 70 متری در فرمانیه پایتخت را دارید باید 300 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید.همچنین برای رهن و اجاره یک واحد مسکونی 65 متری در محله زعفرانیه باید 90 میلیون تومان ودیعه و ماهانه 6 میلیون تومان اجاره پرداخت کنید. رهن و اجاره یک واحد آپارتمان 90 متری در قیطریه نیاز به پرداخت 150 میلیون تومان ودیعه و 7 میلیون تومان ماهانه اجاره بها دارد.

غرب پایتخت

قیمت رهن کامل در غرب پایتخت نسبت به مناطق شمالی پایین‌تر است. اگرچه در مناطقی مانند سعادت آباد، شهرک غرب و گیشا، رهن کامل یک واحد مسکونی به قیمت های شمال تهران بسیار نزدیک است. برای مثال برای رهن یک واحد آپارتمان 100 متری در سعادت اباد باید 360 میلیون تومان ودیعه بپردازید.

اگر خواهان رهن کامل یک واحد مسکونی 91 متری در منطقه گیشا تهران هستید باید 300میلیون تومان در چنته داشته باشید تا بتوانید برای یکسال در این منطقه سکونت کنید.قیمت رهن کامل یک واحد مسکونی 75متری در منطقه مرزداران، 220 میلیون تومان است.درصورتی که مایل به رهن کامل یک واحد مسکونی 75 متری در سعادت آباد هستید باید 250 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید. همچنین برای رهن کامل یک واحد مسکونی 90متری در منطقه صادقیه باید 180 میلیون تومان داشته باشید .

مرکز پایتخت

رهن کامل واحدهای مسکونی در مناطق مرکزی پایتخت به دلیل وجود سازمان ها و ادارت دولتی وغیر دولتی ودانشگاه ها بالاست و به همین دلیل بسیاری از مستاجران تهرانی که از وضعیت مالی نسبتا مناسبی برخوردارند ترجیح می دهند در مناطق مرکزی ساکن شوند که دسترسی های مناسبی به مترو بی ار تی  دارد و مسیرهای تردد از این مناطق به دیگر محله های شهر تهران راحت است. ناگفته نماند که نرخ رهن کامل در مناطق غربی و مرکزی پایتخت به یکدیگر نزدیک است.در مجموع میانگین نرخ رهن کامل آپارتمان در مناطق مرکزی  بین 250 تا 380 میلیون تومان است.

برای رهن کامل یک واحد مسکونی 90 متری در منطقه امیرآباد به مدت یکسال 345 میلیون تومان به صاحبخانه بدهید.اگر قصد رهن کامل یک واحد 93متری در منطقه فاطمی را دارید باید 280 میلیون تومان در چنته داشته باشید.درصورتی که می‌خواهید یک واحد مسکونی 95 متری در منطقه  بلوار کشاورز را رهن کامل کنید باید 250 میلیون تومان به صاحب ملک پرداخت کنید.همچنین نرخ رهن کامل یک واحد مسکونی 86متری در منطقه کارگر شمالی  تهران، 250میلیون تومان است.

شرق پایتخت

رهن کامل یک واحد مسکونی 70متری در مناطق شرقی تهران نسبت به مناطق مرکزی و غربی کمتر است و همین موضوع می‌تواند عامل استقبال مستاجران از این مناطق باشد. در مناطق شرقی پایتخت با 150 میلیون تومان می‌توانید یک واحد مسکونی متوسط متراژ را رهن کامل کنید.

در صورتی که خواهان سکونت در منطقه پیروزی تهران هستید باید برای یک واحد 75 متری، 150 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار صاحب خانه قرار دهید.یک واحد مسکونی 85 متری در منطقه تهرانپارس، 160 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود.برای رهن کامل یک واحد مسکونی92متری در منطقه مجیدیه باید 180 میلیون تومان در چنته داشته باشید.اگر قصد رهن کامل یک واحد 70 متری در خیابان فرجام را دارید باید 180 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار صاحبخانه قرار دهید.

جنوب پایتخت

در مناطق جنوبی تهران، فایل‌های رهن کامل واحدهای متوسط متراژ به ندرت وجود دارد، این درحالی است که در مناطق شمالی، ‌غربی و مرکزی تعداد واحدهایی که برای رهن کامل گذاشته اند تقریبا زیاد است .همچنین نرخ رهن کامل در مناطق جنوبی پایتخت نسبت به سایر مناطق کمتر است و شما با 100میلیون تومان می‌توانید یک واحد مسکونی متوسط متراژ را برای یکسال رهن کامل کنید.

برای مثال برای رهن کامل یک واحد مسکونی 65 متری در منطقه افسریه  باید 70 میلیون تومان را به مدت یکسال در اختیار صاحب ملک قرار دهید.رهن کامل یک واحد مسکونی 65 متری در منطقه قصرالدشت تهران، 80 میلیون تومان است.رهن کامل یک واحد مسکونی 66 متری در 30 متری جی 100 میلیون تومان است .اگر قصد رهن کامل یک واحد 65 متری در خیابان خوش تهران را دارید باید 95میلیون تومان پرداخت کنید.

قیمت رهن کامل آپارتمان های 60تا 100 متر در نقاط مختلف تهران  (قیمت‌ها به میلیون تومان است)

نرخ اجاره بها

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها