دلار تا ۴۲۰۰ تومان ارزان شد

دلار این روزها در حال تلاش برای عبور از سد مقاومتی است که مدتی است بر آن ایستاده است. قیمت دلار در صرافی‌های بانکی به ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده و دامنه نوسان نیز به صد تومان محدود شده است.

دلار تا ۴۲۰۰ تومان ارزان شد

در حالی بسیاری از فعالان بازار پیش بینی می‌کنند قیمت دلار در روزهای آتی امکان رسیدن به کانال ۱۰ هزار تومانی را داراست که بررسی‌ها نشان می‌دهد در نوزدهمین روز از اردیبهشت ماه صرافی‌های بانکی هر دلار را به قیمت ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان فروخته‌اند.

به این ترتیب قیمت دلار در حال حاضر کاهشی ۴۲۰۰ تومانی را نسبت به سقف قیمتی دلار در سال جاری تجربه کرده است. همتی نمودار نرخ دلار در سال جاری را پیش از این مورد استناد قرار داده بود تا ثابت کند در شش ماه اخیر با وجود تحریم حداکثری، بازار ارز در کنترل سیاستگذار ارزی است و تاکید کرده بود اجازه افزایش نرخ ارز را نمی‌دهد.

 وی پیش تر البته در اظهاراتی کلی به کسانی اشاره کرده بود که از بانک مرکزی می‌خواهند قیمت ارز را افزایش دهد.

 فعالان بازار می‌گویند سد مقاومتی دلار در حال حاضر ۱۱ هزار تومان است و شکسته شدن این سد می‌تواند ماندگاری دلار را در کانال ۱۰ هزار تومان رقم بزند. هر چند دلار تا کنون تا کف کانال یازده هزار تومان عقب رفته اما کف قیمتی شکسته نشده است.

 دلار پیش‌تر سد مقاومتی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان را شکست اما با این حال کف کانال یازده هزار تومان توقف کرده است.

 همتی مدیریت تقاضا، ممانعت از سوداگری و سفته بازی در بازار ارز و افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی را عامل مهم مهار قیمت‌ها در بازار می‌داند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها