شرکت کوره سازان پاسارگاد؛ تولید کننده انواع زغال چوب و دستگاه تولید زغال

زغال کبابی، زغال بریکت، زغال سکه ای و... از جمله نام هایی هستند که در بازار بر روی محصولاتی گذاشته اند که در گذشته قسمتی از یک جنگل بوده اند.

شرکت کوره سازان پاسارگاد؛ تولید کننده انواع زغال چوب و دستگاه تولید زغال

زغال کبابی، زغال بریکت، زغال سکه ای و... از جمله نام هایی هستند که در بازار بر روی محصولاتی گذاشته اند که در گذشته قسمتی از یک جنگل بوده اند. اما این نام ها کیفیت زغال را مشخص نمی کنند و تنها زمانی که مصرف کننده از آن استفاده می کند می توان کیفیت آن را تعیین نمود و این نام ها صرفا برای جلب مشتری به کار می آیند. صادرات زغال چوب یکی از کارهایی است که باید به نحو احسن انجام گردد.

صادرات زغال چوب و بهترین زغال صادراتی

صادرات زغال چوب و تولید آن در کشورهای مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع چوب موجود در آن کشور انجام می گردد. نوع مرغوبی از زغال که از چوب درخت لیمو تهیه می شود زغال لیمو نام دارد. زغال لیمو بسیار بادوام است و آرام می سوزد و در اکثر موارد برای قلیان مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد متنوعی مانند چوب خیزران، چوب، زغال سنگ نارس و نارگیل مواد تشکیل دهنده زغال می باشند. زغال در انواع مختلفی مانند زغال لیمو، زغال کبابی، زغال بلوط، پسته، انجیر و سیب و غیره تولید و عرضه می گردد.

از گذشته تا کنون صادرات زغال چوب به عنوان یکی از سوخت های رایج در بین مردم سراسر جهان به روش های مختلف انجام می گیرد. زغال چوب برای اولین بار به منظور گرمادهی و پخت و پز مورد استفاده قرار می گرفت. اما با توجه به نیاز بشر به مرور زمان در موارد مختلفی از زغال چوب استفاده شد.  

بزرگترین صادرکنندگان زغال چوب در جهان

با توجه به بررسی آخرین آمارها، نبض صادرات زغال در اختیار قاره آسیا می باشد. قاره آسیا در سال 2016 حدود 8/43 درصد یعنی برابر با چهارصد و سی و سه میلیون دلار از فروش جهانی صادرات زغال را به خود اختصاص داده است. قاره اروپا با سهم 1/32  درصد جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

بین زغال چوب و زغال سنگ تفاوت های بسیاری وجود دارد. فسیل های به جا مانده از گذشته به مرور زمان تبدیل به زغال سنگ می شوند. به علاوه گیاهانی وجود دارند که به دلیل فرسایش و فشار با گذشت سال های طولانی تبدیل به زغال سنگ می شوند. به همین دلیل امروزه زغال سنگ به عنوان یک سوخت فسیلی شناخته شده است.

اما زغال چوب ساخته دست انسان است و با استفاده از چوب تولید و عرضه می گردد. توجه داشته باشید که زغال چوب در مقایسه با زغال سنگ از گرمای بیشتر و آلایندگی کمتری برخوردار است.

برترین صادرکنندگان زغال چوب در جهان

کشور آرژانتین، میزان صادرات: ۱۹٫۱ میلیون دلار، سهم از کل صادرات جهانی: ۱٫۹۳ درصد

کشور لهستان، میزان صادرات: ۹۳٫۲ میلیون دلار، سهم از کل صادرات زغال جهانی: ۹٫۴ درصد

کشور اندونزی، میزان صادرات: ۱۹۰٫۶ میلیون دلار، سهم از کل صادرات جهانی: ۱۹٫۳ درصد

کشور مالزی، میزان صادرات: ۲۶٫۱ میلیون دلار، سهم از کل صادرات جهانی: ۲٫۶ درصد

کشور ویتنام، میزان صادرات: ۴۳٫۹ میلیون دلار، سهم از کل صادرات جهانی: ۴٫۴ درصد

کشور کوبا، میزان صادرات: ۴۳٫۵ میلیون دلار، سهم از کل صادرات جهانی: ۴٫۴ درصد

کشور مکزیک، میزان صادرات : ۳۷٫۳ میلیون دلار، سهم از کل صادرات جهانی: ۳٫۸ درصد

کشور هلند، میزان صادرات: ۲۵٫۱ میلیون دلار، سهم از کل صادرات جهانی: ۲٫۵ درصد

کشور چین، میزان صادرات: ۱۰۲٫۳ میلیون دلار، سهم از کل صادرات جهانی : ۱۰٫۳ درصد

کشور اوکراین، میزان صادرات: ۵۹٫۳ میلیون دلار ، سهم از کل صادرات جهانی: ۶ درصد

ویژگی زغال چوب خوب

  • بدون استفاده از مواد شیمیایی

  • بدون بوی بد و گاز

  • بدون جرقه و بدون سردرد

  • بدون صمغ

  • با خاکستر بسیار کم

  • دارای حرارت بالا

  • زمان سوخت تا 150 دقیقه

امروزه مصرف زغال جنبه تفریحی دارد و برای مصارف مختلفی مانند قلیان و پخت کباب کاربرد دارد. شرکت کوره سازان پاسارگاد تولید کننده انواع کوره زغال، زغال چوب، دستگاه تولید زغال، دستگاه زغال ساز، دستگاه تولید زغال لیمو و ... در کشور می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شرکت کوره سازان پاسارگاد مراجعه نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها