ماجرای اعتصاب بازار طلا چه بود؟

رسانه‌های غیررسمی و محافل مجازی ارزی و طلایی در روز‌های اخیر خبر از اعتصاب بازار می‌دهند.

ماجرای اعتصاب بازار طلا چه بود؟

بنظر می‌رسد فعالان آزاد تمایلی به فروش دارایی‌های خود در سطوح قیمتی حال حاضر ندارند. به عقیده این افراد روند کاهشی نرخ ارز و طلا به گونه‌ای است که درصورت فروش دارایی‌ها دچار ضرر می‌شوند. 

روز گذشته با بررسی میدانی از حوالی میدان فردوسی و خیابان کریمخان، بازار سکه و ارز تهران، گزارش می‌دهد که اکثریت بنگاه‌های فروش سکه در این محدوده شهر باز بودند اما گفتگو با فعالان این بنگاه‌ها حاکی از عدم تمایل آن‌ها به معامله است. 

به گفته برخی از این افراد نرخ های حال حاضر محل مناسبی برای تبدیل ارز و طلا به ریال نیست. مشاهدات نشان می‌دهد که این افراد به دلایل گوناگون بنگاه خود را به حالت غیر فعال درآورده و از عرضه کلان خودداری می‌کنند. 

اما از سوی دیگر به عقیده تحلیلگران روند افزایشی هفته‌های اخیر تنها به سبب تشدید ریسک‌های نظامی در منطقه بوده و در نظر گرفتن قله های قیمتی به عنوان نرخ مرجع بازار بدون در نظر گرفتن تخلیه شدن انتظارات تورمی امری اشتباه است. 

این افراد معتقدند که نرخ حال حاضر با قیمت های اسفند سال گذشته و همینطور نرخ روزهای ابتدایی سال تناسب دارد و این نشان می دهد بازار از هیجانات عبور کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها