قمار سنگین ایرباس؛رقابت با بوئینگ اما با جیب خالی!

ایرباس قصد دارد برای تولید نوع جدید هواپیماهای خود که شبیه به تولیدات بوئینگ است،با جیب خالی چنین اقدامی کند.

قمار سنگین ایرباس؛رقابت با بوئینگ اما با جیب خالی!

به گزارش مستقل آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشت:

مدیر مالی ایرباس روز چهارشنبه گفت که ایرباس در حالی که برای تولید بیشتر جت آماده می شود و فضای تنفسی برای جذب آنها پس از رسیدن به هدف تولید خود برنامه ریزی می کند که هزینه های اولیه بسیار سنگینی را متحمل می شود.

ایرباس  قصد دارد تا سال 2026 تولید A320neo cash-cow خود را حدود 50 درصد افزایش دهد و به 75 هواپیما در ماه برساند.

اما برای ایجاد زمینه، باید روی جذب هزاران کارگر جدید سرمایه‌گذاری کند و در حال ساخت دو خط مونتاژ جدید است.

رئیس مالی ایرباس گفت: "ما می خواهیم پیش استخدام کنیم تا برای رسیدن به نرخ 75 هواپیماه در هرماه سال 2026 آماده باشیم. اما مطمئناً هزینه ها اکنون به ما آسیب می زند در حالی که کارایی کامل فقط در سال 2026 و به طور بالقوه در سال 2027 زمانی که در یک نرخ ثابت هستیم به دست می آید."

منابع صنعتی به رویترز گفتند که چنین هزینه‌هایی در بخش غیرنظامی در سه ماهه اول مازاد بر بودجه بوده است.

تاپفر از اظهار نظر در مورد فعالیت سه ماهه اول خودداری کرد، اما گفت که هزینه‌های "شتاب" یا افزایش به مرور زمان نتیجه خواهد داد.

در سال 2023، ایرباس 13000 نفر از جمله 10000 نفر در پست های جدید را استخدام کرد. تاپفر به رویترز گفت: "چرا چنین است؟ زیرا ما نمی خواهیم گلوگاه های خود را در یک محیط عرضه که به هر حال چالش برانگیز است ایجاد کنیم."

ایرباس هدف 75 در ماه را مجدداً تأیید کرد. تاپفر گفت: «ما در مسیر رسیدن به این نرخ هستیم.»

در حال حاضر، منابع صنعتی گفته اند که ایرباس از نقاط عطف منتشر نشده در برنامه های خروجی خود عقب مانده است.

مدیر مالی ایرباس  از اظهار نظر در مورد تولید فعلی خودداری کرد اما گفت تحویل قوی در سال 2023 نشانه پیشرفت است.

ایرباس در حال افزایش تولید است تا بتواند تقاضا را برآورده کند، اما گفته است که پس از رسیدن به 75 فروند در ماه، به روند سابق خود باز می گردد.این حرکتی است که به عنوان یک نقطه ثبات برای سهامداران ایرباس در نظر گرفته می شود که از سرمایه گذاری های خود نگران هستند.

تاپفر گفت: «من فکر می‌کنم حتی زمانی که به نرخ ۷۵ فروند در ماه دست پیدا کنیم، در حداکثر بازدهی نخواهیم بود، اما نرخ را برای مدت معینی حفظ خواهیم کرد تا هزینه‌های فزآینده را حذف کنیم.»

زمانی که ایرباس نتایج فصلی را در 25 آوریل گزارش می‌کند، انتظار می‌رود هزینه‌های افزایش قیمت مورد توجه قرار گیرد.

تاپفر گفت زنجیره تامین در حال بهبود است، اما ایرباس به تامین کنندگان برای سرمایه گذاری فشار خواهد آورد.

او گفت: "نااطمینانی وجود دارد، بنابراین نباید زیاده روی کنیم، اما باید کمی فشار بیاوریم تا همه حرکت کنند. این یک اقدام متعادل کننده است. ما احساس می کنیم که اساسا تولید ما نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است."

برخی از سهامداران نسبت به طرح های افزایشی ایرباس ابراز تردید کرده اند و نگران هستند که در صورت رکود شدید دیگر صنعت، ظرفیت استفاده نشده گران قیمتی داشته باشند.

اما تاپفر، که سپتامبر گذشته به ایرباس پیوست، گفت که سفارشات بزرگ این شرکت بهترین تضمین برای جلوگیری از تولید هواپیمای جت از اثر یویو است که برخی پیش‌بینی می‌کنند.

تاپفر ابراز اطمینان کرد که ایرباس می تواند تجارت فضایی خود را در پی اتهامات اخیر بهبود بخشد. و پس از به ارث بردن بیش از یک دهه درد مالی در هواپیمای نظامی A400M، او معتقد بود که بیشتر تلاطم ها به پایان رسیده است.

او گفت: «ما همچنین شفاف بوده‌ایم که این برنامه همچنان زیان‌آور است (اما) بسیاری از عدم قطعیت‌ها و ریسک‌ها را از بین برده‌ایم».

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها