بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص شرایط رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با توجه به شرایط غیر مترقبه حاکم بر پروازهای کشور و بسته شدن تعدادی از فرودگاه های داخلی و بین المللی بخشنامه ای به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.

بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص شرایط رسیدگی به امور مسافران در شرایط غیرمترقبه

وجه بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده و مسافر قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید بدون کسر جریمه استرداد شود.

 بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاهترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت هزینه اضافه در همان کابین بلیت خریداری شده رزرو و صادر شود.

 بدیهی است این سازمان جهت انتقال هرچه سریعتر این دسته از مسافران در مسیرهای داخلی و خارجی نسبت به صدور مجوزهای پروازی فوق العاده اقدام خواهد کرد.

 وجه بلیت مسافران که زمان انجام پرواز آنها تا پایان روز جمعه مورخ 31/1/1403 است در شرایط حاضر مسافر به هر دلیلی قصد انصراف از انجام پرواز را دارد باید مطابق شرایط (involuntary) بدون کسر جریمه استرداد شود.

تمامی شرکت های هواپیمایی باید شرایط فوق الذکر را به طریق موثر به اطلاع کلیه نمایندگی فروش بلیت خود و مسافران رسانده و در صورت مشاهده تخلف از مفاد این بخشنامه با متخلفان برخورد مقتضی صورت پذیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها