امسال قیمت سکه به‌ شکلی موذیانه همه‌ را سرکار گذاشته است!

بررسی تحولات و وضعیت بازار نشان می‌دهد امسال سکه طلا به‌شکلی موذیانه همه‌ را سرکار گذاشته است.

امسال قیمت سکه به‌ شکلی موذیانه همه‌ را سرکار گذاشته است!

سرمایه‌گذاری برای کسانی که امسال وارد بازار طلا و سکه شدند پر از دست‌انداز و سربالایی و سراشیبی بود.

مدام قیمت‌ها بالا و پایین شد و چندبار متوالی رکورد قیمت‌ها شکسته شد، اما با نزدیک شدن به آخر سال، بررسی وضعیت بازار نشان می‌دهد همه‌مان سرکار بودیم.

از اسفند ماه سال گذشته تا امروز بازار سکه و طلا یک روز آرام و بدون خبر به خود ندیده و مدام باعث شده تن و بدن سرمایه‌گذارها بلرزد.

اگر به نمودار بازدهی انواع سکه در سال ۱۴۰۲ نگاهی بیندازیم، انگار تصویری از کوه‌های مینیاتوری چابهار را می‌بینیم که یک رشته کوه با قله و دره کنار هم نشسته‌اند.

با این اوصاف خیلی‌ها دل به این بازار بسته‌اند و فکر می‌کنند اگر همچنان در استراتژی سکه و طلا دوستی بمانند، سود می‌کنند، اما بررسی عملکرد یکسال پر از فراز و نشیب طلا و سکه نشان می‌دهد، این بازار آنطور که سرمایه‌گذارانش فکر می‌کرده‌اند، سود ده نبود،‌.

 مثلا همین سکه امامی که سکه اول بازار است در یک سال فقط ۱۷ درصد رشد قیمت داشته و افزایش قیمت بعضی از سکه‌ها هم آنقدر ناچیز است که اصلا به‌چشم نمی‌آید،‌ مثلا میانگین سکه گرمی اسفند سال گذشته شش‌میلیون و ‌هزار تومان بود، این سکه دیروز با قیمت شش میلیون و ۲۷۰ هزار تومان فروخته می‌شد، یعنی حدود ۱۰۰ هزار تومان و یک‌و‌نیم درصد افزایش قیمت در یک سال./هفت صبح

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها