بازار تهران در تسخیر موزهای چینی

محموله‌ای از موز چینی به بازار مرکزی میوه و تره‌بار تهران رسیده و در حال توزیع میان میوه‌فروشان است.

بازار تهران در تسخیر موزهای چینی

در سالن ۱۳ بازار مرکزی میوه و تره‌بار تهران، در کنار موزهای تولیدشده در آمریکای لاتین و موزهای تولیدشده در مزارع چابهار که غالبا با برندی خارجی به فروش می‌سند، کارتن‌های موز چینی هم به چشم می‌خورد.

از اطلاعات درج‌شده روی کارتن موزها مشخص می‌شود شرکت‌های چینی این محصول را در قالب کشت فراسرزمینی تولید و صادر کرده‌اند. موز صادرشده به ایران را یک شرکت تولیدکننده مستقر در شانگهای چین در فیلیپین کشت کرده است.

تاکنون تولیدات مصرفی و صنعتی چینی وارد بازار ایران شده بود اما به نظر می‌رسد موز چینی اولین محصولات کشاورزی این کشور است که به ایران رسیده است.

موز چینی هم مانند سایر تولیدات این کشور، قیمتی میانه دارند؛ در بازار مرکزی میوه و تره‌بار تهران هر کیلو موز تولیدی در آمریکای لاتین در کانال ۷۰ هزار تومان فروش می‌رود و موزهای ریز ایرانی یا موزهای لکه‌دار در کانال ۵۰ هزار تومان. موز چینی در کانال ۶۰ هزار تومان دادوستد می‌شود.

موز جزء ۴ قلم میوه به اصطلاح لاکچری است که واردات آن مجاز شمرده می‌شود. پیش‌تر و در پی نوسانات نرخ ارز و بروز مشکلات ناشی از تحریم، بازار شاهد واردات موزهای آسیایی از مبدا هندوستان و فیلیپین بود اما به نظر می‌رسد این نخستین محموله موزچینی است که به تهران رسیده و در حال توزیع بین میوه‌فروشی‌های سطح شهر است.

منبع: انصاف نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها