جزئیات جدید وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان + بدون نیاز به ضامن

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان در سال گذشته ۱۲ میلیون تومان بود گفت: در سال جاری این تسهیلات به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت که نیاز به معرفی ضامن هم ندارد و بازنشستگان بدون مراجعه حضوری می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.

جزئیات جدید وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان + بدون نیاز به ضامن

 در سال جاری تاکنون ۲۳۰ هزار فقره وام به بازنشستگان اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم این تسهیلات تا پایان سال به ۲۵۰ هزار فقره برسد.

محسن تقیانی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به سفر‌های زیارتی از جمله این برنامه‌ها است که در سال گذشته قریب به ۵۰ هزار نفر به مشهد مقدس، قم و شیراز اعزام شدند.

وی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه را از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان ۷ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ به ۱۲ میلیون تومان افزایش یافت و در سال ۱۴۰۲ این تسهیلات قرض‌الحسنه که نیاز به معرفی ضامن هم ندارد و بازنشستگان بدون مراجعه حضوری می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند، به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. سال گذشته ۲۱۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد و در سال جاری تاکنون ۲۳۰ هزار فقره وام به بازنشستگان اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم این تسهیلات تا پایان سال به ۲۵۰ هزار فقره برسد.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه مشارکت در تامین و پرداخت حق بیمه‌ی بیمه‌تکمیلی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی است، اظهار کرد: در دوره قبلی بیمه تکمیلی؛ سازمان تأمین‌اجتماعی بابت سهم ۵۰ درصدی خود در بیمه تکمیلی بازنشستگان به ازای هر یک از بازنشستگان یا اعضای خانواده تحت تکفل آنان ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کرد، در حالی‌که در سال ۱۴۰۰ این رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود و به عبارتی شاهد رشد ۱۲۰ درصدی بودیم و برای دوره جدید که از آذر امسال آغاز شده و تا آذر ماه سال آینده ادامه خواهد یافت هم سازمان ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان بابت سهم مشارکت در بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت می‌کند که نسبت به دوره گذشته قریب به ۵۰ درصد رشد داشته است. امسال سازمان تأمین‌اجتماعی ۸ هزار میلیارد تومان برای سهم خود از بیمه تکمیلی بازنشستگان، بودجه اختصاص داده است.

وی گفت: در هفته گذشته از ۱۵ بازنشسته و مستمری‌بگیر نمونه سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تقدیر شد. همچنین در روز‌های آینده با هدف همفکری با شرکای اجتماعی، همایش رؤسا و اعضای هیئت‌مدیره کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور را در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: یکم اسفند سال جاری، جشنواره کارفرمایان برتر در سطح ملی را برگزار خواهیم کرد که در این جشنواره از ۳۳ کارفرمای برتر با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری تجلیل خواهد شد. در این دوره، شاخص‌های انتخاب کارفرمایان به‌روز شده است و ایمنی و سطح اشتغال کارگاه و همچنین شاخص‌های فرهنگی نیز در انتخاب کارآفرینان برتر لحاظ شده است.

منبع: ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها