دولت پول ندارد که بخواهد حقوق‌ها را زیاد کند

منابع دولت پاسخگوی افزایش حقوق‌ها نیست.

دولت پول ندارد که بخواهد حقوق‌ها را زیاد کند

لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسیده و در انتظار اعلام نظر شورای نگهبان است. اما دولت همچنان نسبت به تغییرات مجلس در بودجه ۱۴۰۳ انتقاد دارد و معتقد است که مجلس بار مالی را بر دولت تحمیل کرده است.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس، می‌گوید: مردم معتقد بودند که افزایش حقوق‌ها پاسخگوی نرخ تورم نیست که البته درست هم می‌گویند. اما از سوی دیگر منابع دولت پاسخگو نیست و در اینجا اختلاف نظری میان دولت و مجلس به وجود آمد.

او گفت: مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۳ در خصوص افزایش حقوق‌ها و تخصیص فوق‌العاده خاص کارمندان به شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع ارجاع شده است.

البته قبلا تنها شورای نگهبان بودجه را بررسی می‌کرد، اما در حال حاضر هیات عالی نظارت هم بودجه را بررسی می‌کند. بنابراین اگر این دو نهاد ببینند که منابع دولت پاسخگو نیست، مجلس ناچار است که این موارد را اصلاح کند.

اگر استدلال‌های دولت در شورای نگهبان و هیات عالی نظارت محکم باشد آنها استدلال دولت را می‌پذیرند و مجلس ناچار به اصلاح بودجه می‌شود./ دنیای اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام تورم واقعی بالای 60درصد شده، اونوقت افزایش حقوق کارمندان 20 درصد عجب عدالتی داریم، نظام عادلانه پرداخت حقوق شعار بود انگار، موقع افزایش حقوق کارمندان بهانه میارن،اقای منظور، زورشون فقط به کارمندان میرسه. خواهشان رسیدگی بفرمایید ممنون.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها