وقتی مردم نمی‌توانند گوشت بخرند، ۵۸۵ هزار تومان با ۶۶۰ هزار تومان چه فرقی می‌کند؟

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی: مردم کلیپ وعده‌های فلان شخصیت را می‌گذارند و زیرش می‌نویسند کاش این آقا مسئولیت داشت.

وقتی مردم نمی‌توانند گوشت بخرند، ۵۸۵ هزار تومان با ۶۶۰ هزار تومان چه فرقی می‌کند؟

برای کسی که نمی‌تواند گوشت بخرد، قیمت هر کیلو ۵۸۵ هزار تومان با ۶۶۰ هزار تومان فرقی نمی‌کند فقط قیمت‌ها هرچه بالاتر برود، به جمع کسانی که بی‌تفاوت می‌شوند نسبت به قیمت گوشت - به خاطر نداشتن قدرت خرید - اضافه می‌شود.

با حقوق‌های حداقلی فعلی می‌شود چند کیلو گوشت خرید؟ بیش از ۹ کیلو نمی‌شود.

این برای ۱۴۰۲ است اما با نمودار قیمت‌ها که همچنان – متأسفانه - رو به بالاست - معلوم نیست در سال آتی که حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش می‌یابد قیمت گوشت چند باشد؟ البته دیگر مهم نیست. برای خیلی‌ها مهم نیست. خیل عظیمی که اندک، اندک، طعم گوشت یادشان می‌رود و آنانی که باید فکر کنند برای این اوضاع اما.... مهم نیست قیمت گوشت. فوقش - به قولِ آن آقای اقتصاددان با نمره پایان نامه ۱۹- بروند ماهی بخُورند. گوشت سفید خیلی هم بهتر است!

نمی‌دانم چه باید گفت و چه می‌توان گفت به این آقا و چه داریم بگوئیم برای مردم. مردمی که در عین تلخ کامی، شیرین کلامند و در فضای مجازی، کلیپ وعده‌های انتخاباتی حضرات را می‌گذارند و زیرش می‌نویسند کاش این آقایان مسئولیت می‌داشتند! بعد هم کلی استیکر خنده.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها