در کوبا:

با دستور دولت بنزین 6 برابر گران شد

دولت اعلام کرد که قیمت سوخت از جمله بنزین معمولی، بنزین سوپر و گازوئیل از ابتدای فوریه تقریبا ۵۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

با دستور دولت بنزین 6 برابر گران شد

گزارش از:امیررضا نظری

به گزارش مستقل آنلاین،بر اساس این فرمان دولتی، هر لیتر بنزین معمولی از ۲۵ پزو کوبایی (۲۰ سنت دلار) به ۱۳۲ پزو (۱.۱۰ دلار) افزایش می‌یابد که جهشی ۵۲۸ درصدی به شمار می‌رود. همچنین، هر لیتر بنزین سوپر با افزایش ۵۲۰ درصدی از ۳۰ پزو کوبا (۲۵ سنت دلار) به ۱۵۶ پزو (۱.۳۰ دلار) می‌رسد.

ادواردو رودریگز، وزیر حمل و نقل، روز سه‌شنبه وعده داد که سوخت مورد نیاز شرکت‌های دولتی و حمل‌ونقل‌های خصوصی «به قیمت عمده‌فروشی» که دو برابر نرخ‌های فعلی است، عرضه خواهد شد. او تاکید کرد که اکثر وسایل حمل و نقل عمومی «قیمت‌های فعلی» خود را حفظ خواهند کرد ولی نرخ مسیرهای هوایی داخلی و سفرهای اتوبوس بین استانی افزایش خواهد یافت.

الخاندرو خیل، وزیر اقتصاد کوبا نیز در گفتگویی تلویزیونی با مردم کشورش اعتراف کرد که دولت دیگر نمی‌تواند به فروش سوخت با قیمت‌های «یارانه‌ای» ادامه دهد، چرا که تحریم آمریکا دولت را با کمبود درآمدهای ارزی و کسری بودجه سنگینی مواجه کرده است. 

با وجود نگرانی عمومی از فشار گرانی‌ها بر بودجه خانوار، دولت کوبا با رونمایی از برنامه تازه خود برای مهار کسری بودجه همچنین از افزایش ۲۵ درصدی قیمت برق از ماه مارس آینده و نیز بالا بردن بهای گاز خبر داده است. 

کوبا بدترین بحران اقتصادی خود را از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۹۰ تا کنون تجربه می‌کند که دلیل بروز آن پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا، تضعیف زیرساخت‌ها، ناکارآمدی دولت و فشار تحریم‌های آمریکاست که به ویژه در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تشدید شد و توسط دولت جو بایدن نیز حفظ شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ضا

    با خبرهای مرده و بی ربط با اعصاب مردم بازي نکنید

  • علی نظری

    برادر چرا دوست دارید عناوین را بودار انتخاب کنید. افراد در اولین مشاهده فکر می کنند بنزین خودمان گران شده. یکی از روش‌های ایجاد نارضایتی دقیقا همین کاری است که شما می کنید.

  • ناشناس

    دولت کبا گوه خورده با هفت جد و آبادش.رئیس جمهور حرومزادشو مردمش باید گوشتش را تقسیم و بخورند.البته کم بخورند که به همه برسه.و از استخوان هایش سوپ خوشمزه درست کنند.

  • امید

    یعنی یجوری تیتر میزنید ک تا خبرو کامل نخونی نمیفهمی ک مربوط ب یه کشور دیگه ست خیلیا هم فقط تیترو میبینن و دهن به دهن میچرخه و تا بیان بفهمن ک داستان چی بوده کلی حرص میخورن و فحش رو میبندن از بالا ک رهبر مظلوممون باشه تا پایین و کلی نا امیدی از آینده، نکنین بابا این کارهارو،تیترو درست بزنین ک مردم با ارامش بخونن و متوجه بشن ک تحریم ها چجوری اقتصاد یه مملکت مث همین کوبا رو زمین میزنه و نابود میکنه و باعث افزایش قیمت های 25 و 500 برابری میشه تازه یه سری فاجعه مث کورونا ک اضافه بشه دیگه بدتر، خداروصدهزار مرتبه شکر که کشور عزیزمون بعد از چهل سال تحریم های فلج کننده نه تنها سرپا مونده که توی تمام عرصه ها جزو ده تای اول بوده میمونه این مشگل اقتصادی ک اونم ایشالله بعد از راه افتادن کوریدورهای شمال جنوب و شرق به غرب درست میشه☺️💪

  • خاک

    شما و سیاست خبری شما مثل کنه ای است که از گوشت مرده تغذیه می کند، من از هر کسی بگذرم از شما با این نوع خبرسازی و بازی با اعصاب جامعه نخواهم گذشت، دیدار به قیامت

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها