اختصاص یارانه یک میلیون تومانی به کودکان

دولت با هدف بهبود وضعیت تغذیه کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه نیازمند، طرح امنیت غذایی را به‌صورت اعتباری روی شبکه ملی اعتبار پیاده‌سازی کرده است.

اختصاص یارانه یک میلیون تومانی به کودکان

تاکنون ۱۲۵ هزار کودک با دهک درآمدی ۱ تا ۷ شناسایی شده‌اند و براساس دهک درآمدی خانوارشان، مشمول دریافت اعتبار یک میلیون تا ۶۰۰ هزارتومانی شده‌اند.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه این طرح یکی از بهترین طرح‌هایی است که به صورت اعتباری روی شبکه ملی اعتبار پیاده‌سازی شده است، بیان کرد: در این طرح، ارتباط تنگاتنگ و عمیقی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت ایجاد شده تا دیگر کودکی نیازمند تغذیه مضاعف نباشد.

بعد از تولد نوزادان، مراکز بهداشتی و درمانی به سرپرستان خانوار کارت سلامت کودک که دارای نمودار سلامتی است ارائه می‌دهد. در این کارت، شاخص‌های مختلفی از جمله اندازه دور سر، وزن و قد کودک در نظر گرفته می‌شود و اگر کودکی استاندارد‌های لازم را نداشته باشد، مختصات سلامتی او زیر خط سلامت قرار می‌گیرد و نیازمند توجه ویژه خواهد بود. بخشی از توجه شامل مشاوره سلامتی و بخشی شامل تغذیه است.

در حال حاضر ۱۴۰ هزار کودک دچار مشکل امنیت غذایی در سطح کشور شناسایی شده‌اند.

دولت بودجه خوبی برای رفع مشکل کودکان ۶ تا ۵۹ ماه دارای مشکل تغذیه تامین کرده است، به ازای هر کودک شناسایی شده توسط وزارت بهداشت که نیازمند تغذیه مضاعف باشد، مبلغی برای خرید از اقلام سبد غذایی تعریف شده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، به طوریکه برای کودکان دهک درآمدی یک تا پنج، یک میلیون تومان و برای کودکان با دهک درآمدی ۶ و هفت، ۶۰۰ هزارتومان واریز می‌شود.

در این طرح افراد باید از اقلام سبد غذایی که شامل پروتئین، ویتامین و... است و قدرت تبدیل شدن به پوره را نیز دارد، خریداری کنند. هر ۶ ماه یکبار وزارت بهداشت کارت سلامتی کودک را بررسی می‌کند. اگر نمودار سلامتی کودک بهبود پیدا کرده باشد این کمک ادامه پیدا می‌کند در غیر این صورت این کمک قطع شده و مشاوره به خانواده ارائه می‌شود و با تایید وزارت بهداشت، مجددا واریز انجام می‌شود.

براساس اعلام معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون ۵۰ هزار خانوار از طرح امنیت غذایی استفاده کرده‌اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها