مشمولان افزایش سن بازنشستگی/ افزایش سن بازنشستگی شامل کدام افراد نمی‌شود

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به موضوع افزایش سن بازنشستگی اظهار کرد: افزایش سن بازنشستگی که شامل بازنشستگان موجود نمی‌شود.

مشمولان افزایش سن بازنشستگی/ افزایش سن بازنشستگی شامل کدام افراد نمی‌شود

همچنین برای کسانی که در شرف بازنشستگی هستند نیز این امر شامل آنان نمی‌شود. رابطه کارمندان دولت با دولت یک رابطه قانونی است، یعنی حدود و مرزهای آن را قانونگذار مشخص می‌کند که مطابق با مصالح عموم و هم حاکمیت رعایت شود.

حقوق تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه  مشمول مالیات نمی شود

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: بنا به دستور رئیس‌جمهوری برخی اصلاحات در لایحه بودجه انجام شد تا نسخه نهایی که در جریان حضور رئیس‌جمهوری در مجلس ارائه می‌شود، آن اصلاحات هم اعمال شود. یکی از این اصلاحات افزایش کف معافیت مالیاتی کارکنان و کارگرانی دریافت حقوق دارند به مبلغ ۱۲ میلیون تومان در ماه است که افزایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: همه کسانی که کارمند یا کارگر هستند و تا سقف ۱۲ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند هیچگونه مالیاتی شامل آنان نمی‌شود.

دولت تلاش دارد افرایش حقوق به صورت میانگین ۱۸ درصد باشد

دبیر هیئت دولت اظهار کرد: تلاش دولت این است که حداقل‌بگیرها حمایت شوند و حداقلی‌ها و حداکثری‌ها را به هم نزدیک کنیم و افرایش حقوق به صورت میانگین ۱۸ درصد باشد. یعنی کسانی که دریافتی‌های کمتری دارند، امکان دریافتی بیشتری داشته باشند تا جبران تورم برای آن‌ها بیشتر باشد.

در دولت هم آمادگی بحث‌های کارشناسی وجود دارد. این موضوع را نباید از یاد برد که اگر منابع غیرواقعی پیش‌بینی شوند مصارف غیرواقعی هم برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد و این موجب تحقق نیافتن پیش‌بینی‌ها می‌شود.

بنابراین یا باید این امر رعایت شود یا به سمت کسری بودجه حرکت کنیم. هم منابع باید واقعی پیش‌بینی شود و هم براساس آن، میزان افزایش مصارف پیش‌بینی شود نه بعکس. در غیر این صورت به مردم ظلم می‌شود و به اسم افزایش حقوق، ارزش آن حقوق کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، گفت: دولت برنامه مفصل چهارده بندی برای اصلاح این موضوع و نیز اصلاح نظام شرکت‌داری که به دلیل سوءمدیریت‌های گذشته و نبود شفافیت‌ موجب ورشکستگی صندوق‌ها شدند، ارائه کرده است. با تدابیر دولت عملکرد این صندوق‌ها شفاف شد و به اطلاع مردم رسید تا شرکت‌ها به سمت سوددهی هدایت و اگر زیان‌ده هستند، واگذار شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها