یکپارچگی «توبانک» با تحولات بانکداری/ تسهیلات و خدمات چک و سفته در یک برنامه

بانک گردشگری با توجه به ضرورت پیوستن به بازار نرم افزار‌های تجاری، توبانک را فعال کرده است و برای بازاریابی این محصول، به ویژگی‌های آن در قیاس با سایر اپلیکیشن‌ها پرداخته است و توبانک را شعبه «واقعا مجازی» معرفی کرد.

یکپارچگی «توبانک» با تحولات بانکداری/ تسهیلات و خدمات چک و سفته در یک برنامه

تحولات زیرساخت های بانکداری الکترونیک، آرام آرام در حال تغییر رویه های بانکداری مبتنی بر منابع سخت افزاری است. حجم تجارت بانکداری نوین در سال 2022 به 8.50 تریلیون دلار می رسید. پیش بینی می شود که در سال 2032 اندازه بازار شعب مجازی بانک ها به 13.52 تریلیون دلار افزایش پیدا کند. در ایران هم بانکداری نوین با رویکرد یکپارچه شدن احراز هویت با خدمات شعب مجازی به سرعت در حال گسترش است. ورود بانک ها به این بازار، خدماتی مانند درخواست اینترنت بانک، تغییر رمزها، خدمات کارت (صدور، ابطال و... )، انتخاب روش انجام تراکنش (ساتنا، پایا و... )، خدمات پرداخت هزینه های زندگی (قبوض خانگی، اقساط و... ) و دریافت تسهیلات خرد، را با خدمات احراز هویت و افتتاح حساب آنلاین یکپارچه می سازد. با این تدبیر، بانکداری نوین به جای مدیریت سخت افزار، متوجه ارتقای بازاری خدمات الکترونیک می شود. 

تحول شعبه مجازی بانک گردشگری 

بانک گردشگری پیش از استقرار شعبه مجازی خود که با نام تجاری «توبانک» معروف شده است، موبایل بانک گردشگری را برای توسعه خدمات الکترونیک خود تعریف کرده بود. برای ورود به این برنامه باید حضوری به شعبه می رفتید و نام کاربری و رمز دریافت می کردید. لیست سپرده، لیست کارت ها، دریافت موجودی و انتقال وجه از جمله خدمان این برنامه محسوب می شد. تقریبا تمام بانک ها برنامه ای به همین شکل داشتند و همچنان دارند. حتی برای تغییر نام کاربری در این برنامه ها باید حضوری به شعبه بروید. هر به روزرسانی هم که پشتیبان نرم افزاری بانک ها برای این برنامه ها عرضه می کنند نه تنها از مشکلات کم نمی کند که به یک مشکل دیگر اضافه می کند. برای مثال بعد از یک به روزرسانی، مشاهده فهرست اقساط یا گردش حساب مختل می شوند. روی همین حساب، نارضایتی زیادی از نرم افزارهای نسل اول بانکداری الکترونیک وجود دارد.

بانک واقعا مجازی 

حالا مدتی است که بانک گردشگری با توجه به ضرورت پیوستن به بازار نرم افزارهای تجاری، توبانک را فعال کرده است. بانک گردشگری برای بازاریابی این محصول، به بانک هایی که با تاکید بر راه اندازی شعبه مجازی همان خدمات عادی و همیشگی را ارائه می کنند، کنایه زده است؛ تدبیرش هم این بوده که توبانک را شعبه «واقعا مجازی» معرفی کند. 

بانک گردشگری تاکید دارد که با نصب برنامه موبایلی توبانک «واقعا» از رفتن به بانک بی نیاز می شوید؛ به ویژه اینکه از همان اول، بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانید احراز هویت و افتتاح حساب خود را انجام دهید.

 حالا خدمات باشگاه مشتریان بانک گردشگری با برنامه توبانک یکپارچه شده تا حساب مجازی به توسعه خدمات باشگاه و تامین رضایت مشتریان کمک کند. با کمک این یکپارچه سازی عملیات بانکی صاحب حساب مجازی بانک گردشگری، به امتیاز تبدیل می شود.

 این امتیازات در قرعه کشی های داخلی بانگ گردشگری و دریافت کدهای تخفیف استفاده از پلتفرم های مختلف (فروشگاه های آنلاین و... ) کاربرد دارد. 

خدمات ویژه و تسهیلات 

در منوی اصلی توبانک، خدمات سپرده ها، کارت ها، سرمایه گذاری و سایر خدمات جانمایی شده است. ویژگی خوب توبانک باز شدن منوهای جانبی در زیر منوی اصلی است. در نتیجه نیازی به اینکه در برنامه به دنبال خدمات اصلی کارت و حساب خود بگردید و خود را با پنجره های مختلف درگیر کنید، ندارید و غالب خدمات را در یک جا پیدا می کنید.

 برای مثال وقتی در منوی اصلی دکمه خدمات سپرده را لمس می کنید، بلافاصله زیرمنوی آن پیش چشم شماست. این پیش بینی موجب شده که وقتی که مثلا در منوی اصلی بر روی بخش خدمات کارت ها قرار دارید، در لحظه، خدمات سپرده یا بخش سرمایه گذاری یا سایر خدمات را انتخاب کنید و زیر منوی هر یک از آنها را در همان منوی اصلی باز کنید. 

در منوی اصلی، خدمات ویژه توبانک شامل درخواست انواع تسهیلات و سایر خدمات (صدور آنلاین سفته و... ) جانمایی شده است. پنجره باشگاه مشتریان هم در منوی اصلی جا داده شده است تا امتیازات خود را رصد کنید. 

یکی از ویژگی ها خوب توبانک، متصل بودن به خدمات تسهیلات بانک گردشگری است. همانطور که گفته شد در منوی اصلی درخواست تسهیلات مرتبط با کارت اعتباری متصل به حساب مجازی جای داده شده است. تسهیلات فرزند، تسهیلات ازدواج، تسهیلات کوچک و تسهیلات خرد در این بخش مستقر شده اند. پس به راحتی می توانید درخواست اولیه و تکمیل مدارک خود برای دریافت این تسهیلات را ثبت کنید.

خدمات چک و سفته 

همانطور که اشاره شد در بخش خدمات ویژه توبانک، علاوه بر پنجره درخواست تسهیلات، پنجره ای به نام سایر خدمات هم دارد. در بخش سایر خدمات، می توانید دو خدمت چک و سفته را دریافت کنید تا دیگر نیازی به تردد برای چنین کارهایی نداشته باشید.

در صورت انتخاب این خدمات، یک منوی تازه برای هر یک از آنها باز می شود تا بر روی امور مدیریت چک و سفته خود به اندازه کافی تسلط داشته باشید. در منوی اصلی بخش سفته، دو بخش خدمات سفته و سفته های من، پیش بینی شده است.

 در اینجا هم بدون اینکه نیاز داشته باشید که پنجره جدیدی را باز کنید، با لمس هر یک از این دو گزینه در یک منوی واحد (اصلی) خدمات مورد نظر خود را پیدا می کنید. در بخش خدمات سفته، امکان صدور آنلاین سفته، تعیین وضعیت ضمانت سفته و استعلام سفته وجود دارد. در بخش سفته های من هم می توانید سفته هایی که از قبل ایجاد کرده اید را رصد کنید. در پنجره ای که برای چک باز می کنید هم دو زیرمنوی خدمات صادرکننده چک و خدمات دریافت کننده چک تعبیه شده است.

در منوی چک هم نیازی به ایجاد پنجره جدید برای انجام خدمات جانبی وجود ندارد و همه امکانات در منوی اصلی مستقر شده اند. در بخش صادرکننده چک امکان ثبت چک در سامانه صیاد و استعلام چک های صادر شده وجود دارد. در بخش خدمات دریافت کننده چک هم استعلام اعتبار صادرکننده چک، دریافت چک (تایید یا رد چک توسط دریافت کننده)، انتقال چک و استعلام وضعیت چک دریافتی وجود دارد.

سایر خدمات کارت اعتباری توبانک

با دریافت کارت اعتباری توبانک می توانید از امکان صدور و دریافت رایگان کارت بانکی، دریافت کارت اعتباری تا سقف 200 میلیون تومان، صدور و ارسال رایگان کارت هدیه تا سقف 15 میلیون تومان در روز برای هرکد ملی و خرید بیمه نامه مسافرتی استفاده کنید. در مجموع، شعبه مجازی بانک گردشگری، خدمات به روز نظام بانکی کشور را ارائه می کند تا امکان انتقال اموری از جمله سرمایه گذاری در صندوق ها به بانکداری الکترونیک فراهم شود. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها