اختصاص یارانه یک میلیون تومانی به کودکان!

کدام کودکان یارانه یک میلیونی می‌گیرند؟

اختصاص یارانه یک میلیون تومانی به کودکان!

یارانه جدید ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی به کودکانی اختصاص می‌یابد که دچار لاغری مفرط، کم وزنی و کوتاهی قد باشند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ۶۱ میلیون نفر از مردم تحت پوشش کالابرگ‌های حمایتی قرار دارند که اگر از یارانه خود مبلغ دویست هزار تومان خرید کنند، صد و بیست هزار تومان تشویقی می‌گیرند که قیمت ۱۱ قلم به سال ۱۴۰۱ محاسبه می‌شود.

عسگریان افزود: دولت طرح‌های مختلف حمایتی دیگری را هم در نظر دارد؛ از آن جمله حمایت از کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله ایی است که نیازمند تقویت غذایی هستند و توسط وزارت بهداشت در کل کشور توسط خانه‌های بهداشت شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به شاخص‌های مدنظر وزارت بهداشت درخصوص شناسایی کودکانی که نیازمند حمایت تغذیه ایی هستند بیان داشت: لاغری مفرط، کم وزنی، کوتاهی قد و اندازه دور سر در بازه‌های زمانی توسط بهورزان در همه مناطق شهری، روستایی و عشایر شناسایی می‌شود تا بعد از معرفی به وزارت رفاه، سرپرستان آن‌ها شناسایی شده و مبلغ یک میلیون تومان یارانه تغذیه به حساب آن‌ها واریز می‌گردد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه یادآور شد: مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر فرزند بین دهک ۱ تا ۵ و دهک‌های ۶ تا ۷ مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به اضافه مبلغ یارانه واریز خواهد شد، اما فقط برای استفاده و خرید مواد درنظر گرفته برای کودک می‌باشد.

وی این مبلغ را اعتباری دانست و تصریح کرد: به غیر از خرید ۱۱ قلم کالا، سبزیجات شامل سیب و سیب زمینی، کدو و خرما و دانه‌های مغذی شامل بادام، پسته، گردو و بلغور هم به اقلام کالا‌های اساسی این خانوار اضافه خواهد شد.

عسگریان واریز این مبالغ را تا بهبود سلامت کودکان اعلام کرد و گفت: هر سه ماه وضعیت رشد کودکان ارزیابی می‌شود، در صورت بهبود، روند واریز این اعتبار ادامه خواهد داشت و در صورت عدم ارزیابی مثبت، مشاوره‌هایی از طرف وزارت بهداشت برای رفع مشکل در نظر قرار خواهد گرفت.

منبع: فرارو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها