دولت حاضر نشده دستمزد کارگران را افزایش دهد ولی مدعی‌ست که شرایط نسبت به گذشته بهتر شده

چرا درخواست کارگران برای افزایش مجدد دستمزد به نتیجه نمی‌رسد؟

دولت حاضر نشده دستمزد کارگران را افزایش دهد ولی مدعی‌ست که شرایط نسبت به گذشته بهتر شده

حمید حاج‌اسماعیلی، کارشناس بازار کار، گفت:

دولتی که حاضر نشده دستمزد کارگران را به اندازه شاخصه‌های قانونی افزایش دهد، امروز مدعی است که شرایط نسبت به گذشته بهتر شده و دوم این‌که سالی یک‌بار حقوق کارگران بیشتر اضافه نمی‌شود.

از آن‌طرق در یک تناقض آشکار می‌گوید اگر حقوق کارمندان را اضافه کنیم، حقوق کارگران هم افزایش پیدا می‌کند. این نشان می‌دهد که دولت اعتنای جدی به جامعه کارگری و اجرای قانون ندارد.

اگر الان کارگران مستاصل مانده‌اند، نه تشکل‌های آن‌ها این ظرفیت و توانایی را دارد که عکس‌العمل مناسب را در مقابل دولت نشان دهد و دوم این‌که نهادهای قانونی مثل شورای عالی کار، به دست دولت در اسارت است. سوم هم خود دولت با جای احساس تکلیف و وظیفه در پاسخ‌گویی به جامعه کارگری، وارد یک روند تناقض‌گویی شده است که هم قانون را اجرا نمی‌کند و هم تفسیر غلط از قانون ارائه می‌دهد./تیتر تجارت 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • داود بهنیان

    برای این حکومت و این دولت وضعیت معیشت کارگران الویت محسوب نمیشه

  • کارگران فقیر ناراحت و شرمنده خانواده و فرزندان

    متاسفانه نداشتن وجدان و انسانیت و رحم و مروت و ظلم به کارگران و بی‌تفاوتی به زندگی بیش از ۴۰ میلیون انسان که جمعیت کارگران مظلوم زحمت کش کشور ثروتمند ایران که سهم کارگرانش از این ثروت خدادادی از معادن متعدد طلا و نفت و گاز و خاک نسوز و مس سرچشمه و انواع معادن و ذخایر که سهم کارگران کشور رنج نداری و فقر و عدم توان خرید ضروریات زندگی ساده با ۸ میلیون تصویب شده ظالمانه توسط سید صولت مرتضوی و خاندوزی که تحمیل گردند این حقوق ظالمانه و بسیار فاصله دار با تورم و گرانی مایحتاج ضروری زندگی اجتماعی و اجاره مسکن !تف بر ذات باعث بانی که همه کارگران از این بی عدالتی ناراحت و شرمنده خانواده اشان هستند!#خودتان هم ۸ میلیون دریافت می‌کنید!#شرف هم خوب چیزیه!

  • حسینی

    تا زمانی که فیش های حقوقی نجومی از ما بهترون فاش و تعدیل نشود همه ی این موارد فقط آب در هاون کوبیدنی بیش نیست . هنوز سیستم کشور ارباب رئیتی اداره میشود

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها