فروش ابزار کلاهبرداری در روز روشن!

مگر کلاهبرداری در ایران قانونی شده است؟

به تازگی یک آگهی عجیب و قابل تامل در فضای مجازی منتشر شده که برای فروش دستگاه اسکیمر است که دارای کارکرد کپی زدن از کارت بانکی به جهت کلاهبرداری و سرقت از حساب بانکی است.

مگر کلاهبرداری در ایران قانونی شده است؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

 در تبلیغ یادشده عنوان شده است: دستگاه اسکیمر طرح کارت‌خوان، پیکربندی‌شده به صورت دستگاه کارت‌خوان معمولی. این محصول قابلیت ذخیره اطلاعات و رمز ٢٠ هزار کارت را دارد. این محصول با وجود اینکه کاملا مشابه دستگاه کارت‌خوان معمولی طراحی و تولید شده ولی قابلیت انجام تراکنش ندارد و هنگام کشیدن کارت در دستگاه، اطلاعات کارت و رمز آن ذخیره می‌‌‌شود و اعلان تراکنش ناموفق می‌‌‌دهد.

بعد از اعلان تراکنش ناموفق می‌‌‌توانید مبلغ خرید را به صورت نقدی از مشتری دریافت کنید. سپس در زمان دلخواه می‌‌‌توانید اطلاعات کارت‌‌‌ها را روی کارت‌‌‌های خام کپی کرده و رمز هر کارت را مشاهده کنید.

 گفتنی است که در انتهای آگهی آی‌دی و نام فرد فروشنده، به همراه هشتگ رضایت مشتری ذکر شده است. با کلیک روی آگهی فروش «دستگاه اسکیمر» و وارد شدن به کانال مربوطه که بیش از ده هزار عضو دارد توضیحات بیشتر فروشنده وجود دارد که مثلا متقاضیان امکان خرید حضوری را دارند.

 در اطلاعات شماره تلفن همراه رند با پیش‌شماره ٩١٢ و آدرس دفتر حضوری در یکی از استان‌های جنوب کشور آمده است.

 در این کانال توضیح داده شده که لازم است مشتریان این کانال مراقب سودجویان و کلاهبردارانی باشند که خود را به جای این بازرگانی معرفی می‌‌‌کنند!! و اینکه تمامی سفارش‌های ثبت‌شده با رمز ارز پرداخت می‌‌‌شود.

 سارقان با استفاده از دستگاه اسکیمر به اطلاعات کارت بانکی دسترسی پیدا می‌‌‌کنند. تنها کافی‌است که کارت بانکی فرد از دستگاه اسکیمر عبور کند و پس از آن تمام جزئیات موجود در نوار مغناطیسی کارت بانکی در دستگاه اسکیمر ذخیره می‌شود. در نوار اطلاعاتی هر کارت بانکی اطلاعاتی مانند تاریخ انقضای کارت، نام کامل صاحب کارت و شماره کارت ذخیره شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها