تعرفه‌های پزشکی از این ماه گران می‌شوند

تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم سال ۱۵ درصد افزوده می‌شود.

تعرفه‌های پزشکی از این ماه گران می‌شوند

رییس شورایعالی نظام پزشکی ایران با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات داروخانه‌ها با اجرای طرح دارویار، بر ساماندهی هرچه‌ سریع‌تر این طرح تاکید کرد و گفت: این طرح برای پرداخت سریع‌ مطالبات داروخانه‌ها و ساده کردن فرآیند کار بود، اما اکنون در طرح دارویار دچار مشکل هستیم.

به گزارش سازمان نظام پزشکی، محمود فاضل، در همایش بزرگداشت حکیم محمدبن زکریای رازی و مقام داروساز اظهار داشت: اکنون طرح حساب داروخانه‌ها مشخص نیست. در گذشته داروخانه‌ها با قراردادی با سازمان‌های بیمه‌گر، مطالبات خود را هرچند با تاخیر دریافت می‌کردند اما اکنون با انبوهی از مطالبات پرداخت نشده روبرو هستیم که تبدیل به معضل شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش‌ها و رفع نواقص اتفاقات خوبی در زمینه سلامت رخ داده است، تاکید کرد: در زمینه پلتفرم‌ها، سازمان غذا و دارو مکلف شد که از سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان در نگارش آیین‌نامه پلتفرم‌ها ظرف مدت سه ماه آینده بهره بگیرد و در راستای ماده ۳ قانون نظام پزشکی، مشارکت این سازمان را داشته باشد.

رییس شورایعالی نظام پزشکی ایران درباره تعرفه‌های پزشکی نیز گفت: با پیشنهاد سازمان نظام پزشکی و موافقت وزارت بهداشت و سازمان برنامه وبودجه، مقرر شد ۴۰ درصد رشد در تعرفه ۱۴۰۲ اعمال شود، اما این میزان به ۲۵ درصد کاهش داده شد که ۱۵ درصد در نیمه دوم سال ترمیم می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها