ریسک سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه بالا رفت!

آتش شعله‌ور جنگ بازار طلا را داغ می‌کند؟

ریسک سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه بالا رفت!

قیمت طلا و سکه در حالی آخرین هفته مهر را به پایان رساندند که روند قیمت انس جهانی طلا و قیمت دلار افزایشی بود اما بازار طلا در روند کاهشی بسته شد. گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۷۴ دلار در حال معامله است و طی ۲۴ ساعت گذشته رشد ۲۵ دلاری داشته است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اثر اخبار مربوط به تنش‌های منطقه خاورمیانه روند قیمت در بازارهای جهانی را صعودی کرده و ریسک‌های سیستماتیک را افزایش داده است. تکنیکالیست‌ها با توجه به جنگ حماس و اسرائیل روند قیمت طلای جهانی را صعودی پیش‌بینی کرده بودند آنها تاکید کردند اگر منطقه معاملاتی ۱۹۴۳ دلاری برای طلای جهانی تثبیت شود، مهر تاییدی برای روند صعودی انس جهانی است. قیمت طلای جهانی از آغاز جنگ حماس و اسرائیل، ۶ درصد رشد کرده است.

با این وجود تحلیلگران بازارهای مالی داخلی، تغییرات قیمتی روزهای اخیر را روند نمی‌دانند و همچنان معتقدند بازار در مسیر سایدوی یا خنثی در حرکت است. معامله‌گران همچنان نسبت به هر گونه مبادله بدبینند و معتقدند تا زمانی که دست بازارساز در بازار ارز باز است و قیمت دلار بیشترین اثر را بر قیمت طلا و سکه دارد، معاملات و پیش‌بینی در این بازار با ریسک بالایی همراه است./تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها