دلار این هفته 4هزار تومان گران می‌شود

آینده دلار به جنگ گره خورد؟

دلار این هفته 4هزار تومان گران می‌شود

قیمت دلار در آخرین معامله‌ هفته جاری با نوسان محدود ۱۰۰ تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۳۵۰ تا ۴۵۰ تومان معامله شد. این اسکناس در حالی در کریدور جدید تثبیت شد که متعاقب اخبار مربوط به افزایش تنش میان حماس و اسرائیل و موضوع تمدید تحریم‌های ایران، بازارهای مالی آرایش افزایشی گرفته بودند.

تحلیلگران بازار ارز در شرایط فعلی کف قیمت دلار را منطقه ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان می‌دانند. موضوع تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، اوج‌گیری تنش‌های منطقه و زلزله افغانستان، کف حمایتی دلار را بالا برده است. به اعتقاد آنها دلار بالای محدوده ۵۰ هزار تومانی و در کریدور جدید تثبیت شده است. همچنین گفته می‌شود باید محدوده معاملاتی ۵۳ و ۵۴ هزار تومانی را به‌عنوان سقف معاملاتی فعلی بازار در نظر گرفت.

این در حالی است که تلاش سیاست‌گذار برای تثبیت قیمت دلار با وجود اخبار نامساعد سیاسی که در دو هفته اخیر پیوسته به بازار تزریق شد، دو چندان شده است. کارشناسان اقتصادی همواره به موضوع رشد تورم و نقدینگی اشاره می‌کنند و با توجه به مولفه‌های کلان اقتصادی ارزش ذاتی دلار را محدوده کریدور هفتم می‌دانند. آنها معتقدند این تقاضای بازار است که قیمت را در محدوده فعلی نگه داشته است.|تجارت‌نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها