قیمت نفت در بازار‌های جهانی به ۱۰۰ دلار رسید!

وزیر نفت با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در بازار‌های جهانی به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

قیمت نفت در بازار‌های جهانی به ۱۰۰ دلار رسید!

جواد اوجی در نشست شورای اداری شهرستان مُهر استان فارس با اشاره به سابقه ۲۲ ساله طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی تصریح کرد: به همت غیور مردان صنعت نفت، این پروژه در دولت سیزدهم چهار سال زودتر از برنامه به مرحله تولید رسید.

وی با تأکید بر اینکه طی دو سال اخیر به متخصصان صنعت نفت ایران میدان داده شد و آن‌ها توانستند پروژه‌های نیمه کاره زیادی همچون فاز ۱۱ پارس جنوبی را به سرانجام برسانند، افزود: فاز دوم پالایشگاه آبادان، پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه غرب و شرق کارون و ... در همین دو سال اخیر انجام شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه در آغاز به‌کار دولت سیزدهم با مشکلات زیادی همچون انبار شدن میعانات گازی روی آب، ناترازی در تولید و مصرف گاز و فرآورده‌های نفتی و ... روبه‌رو بود، تصریح کرد: تولید نفت در آغاز به‌کار این دولت ۲.۲ میلیون بشکه بود در حالی که هم‌اکنون این مقدار به بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است، تا پایان امسال رکورد‌هایی تازه‌تر در این زمینه خواهیم داشت.

پیش‌بینی تحلیلگران درباره نفت ۱۰۰ دلاری

وی با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در بازار‌های جهانی به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها